Impregnera täcken

Uppsnarjd

Trådstartare
Bästa medlet för att impregnera regntäcken med?

Täckena håller emot duggregn med så fort det börja regna mer går fukten igenom. Tänkte att eftersom de är hyffsat nya (ett är endast använt en gång) kanske det går rädda dem genom att impregnera.

Vad är det för typ av täcke? Billigare tyger tycker jag inte är ordentligt vattentäta ens som nya och då är det även svårt att täta dem med impregnering som andas, det kan fungera med någon rejälare impregnering för canvas men då ryker andningen.

Är det kvalitetstyg så har Nikwax/Bucas/Horseware bäst impregnering.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 092
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 215
Senast: lirco11
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 175
Senast: Lillefrun
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 142
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?