Importera ponny från Jersey.

poloplayer

Trådstartare
Vet inte om detta är rätt ställe att ställa frågan, annars får mod flytta mitt inlägg. Är det någon som vet om det behövs några extra dokument om man ska importera 2 ponnies från Jersey? Jersey är nämligen frihandelsområde och tillhör egentligen ej EU. Jag ska importera 2 British Spotted pony från en släkting (var reggar man dom i sverige??).

Sv: Importera ponny från Jersey.

Å bilder? Är sjukt förälskad i prickiga pållar!
Resten kan jag inte riktigt svara på.

Undra om man inte kan regga dom hos knabstruperföreningen, de har åtminstone Broomells Morning Matin SKN 16 som är avelsgodkänd hingst och införda i deras stambok. De godtar väl egentligen allt som har prickar, med eller utan stam och i vilka mankhöjder som helst.

Annars är det nog SH de reggas i.

Undra om man inte kan regga dom hos knabstruperföreningen, de har åtminstone Broomells Morning Matin SKN 16 som är avelsgodkänd hingst och införda i deras stambok. De godtar väl egentligen allt som har prickar, med eller utan stam och i vilka mankhöjder som helst.

Annars är det nog SH de reggas i.
Har stona full stam och är reggade borde dom kunna registreras i Knabstrupperföreningen, huvudsaken är ju att dom är prickiga.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 294
Senast: Edla
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 309
Senast: As_Vegas
·
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 333
Senast: tara
·
Hästhantering Hej där, Först och främst hoppas jag att mitt inlägg hamnat i rätt forum, tyckte inte det var helt solklart vart jag skulle ställa... 2
Svar
25
· Visningar
5 718
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden