Importera min katt ?

X

XSunnyX

Hej jag befinner mig i Indien jusst nu och har gjort så ett tag..
har även skaffat mig en katt sen en tid tillbaka... från en av indiens absolut bästa persisk katt uppfödare...

Och jag undrar om jag skulle vilja ha möjligheten att ta hem henne..
hur ska jag gå till väga.. hur gör man ? vad kan det tänka sig kosta i slutändan.

Mvh,
Sunny:confused:

Sv: Importera min katt ?

Tack för snabbt svar Reykur... såg det igår men läste klart allt idag...

Är det någon som gjort detta tidigare ?
och hur dyrt är det att hålla katten i karantän och även att få över honom till sverige härifrån ?

Mvh,
Sunny

Känner till 3 st karanätstationer för katt i Sverige. Ring/maila dem och kolla hur lång kö de har plus hur mycket det kostar att ha en katt i karantän.

Kramkattens kattkarantän
Björkelund,Sveneby
54992 Moholm
Tel/Fax 0506-207 41
mail: kramkatten@telia.com

Storskogens Karantän
Storskogen, Skeda
585 97 Linköping
Tel och fax: 013-503 36

Västra Karantänsstationen
Pl 7789
444 00 Stenungsund
Tel och fax: 0303-77 91 38

Jag tycker om du ändå ska ta in en katt, ta två. så har de sällskap i karantänen. Och varför inte passa på att få in mer nytt blod till den svenska stammen. Det blir säkert många svenska uppfödare jätte glada för. (och avundsjuka. :D)
Men nu till det obligatoriska, BILDER!
Jag vill se bilder på kissemissen om det är möjligt. :d

Ah det ska jag göra...Tack Sol.

Finns det ingen som gjort detta.. som vet va det hamnar på ca ?
Tack för all Hjälp.. nyttigt forum detta ;)

Ha det bra så länge,
Mvh,
Sunny

Hej! Själv har jag "bara" rest med katter inom europa o min erfarenhet är den att det är nödvändigt att vara ute i god tid för alla papper o intyg tar tid...
Om jag vore du så skulle jag ringa o prata med dom på jordbruksverket, för vad som jag tycker är konstigt är att du inte ska ge någon rabiesvaccin i Indien utan att dom gör det i Sverige o det är ju det som gör att katten måste vara så länge i karantän (120 dagar)...Om det finns möjlighet i Indien att vaccinera så skulle jag påpeka detta (om det nu kan hjälpa??) Sen har jag hört att köerna är långa till en plats i karantän. Har även läst att man kan ha en egen karantän hemma, man ska ansöka om det hos jordbruksverket som dock ställer höga krav, vet ej om det går att uppfylla?! Alla flyglinjer tar inte djur, så du får höra dej för. Jag har rest med SAS.
Vad det kommer att kosta dej vet jag inte, men du kan räkna med att det inte blir billigt!

Själva karantänskostnaden är dyr - skulle tro att det inte räcker med 25 000 kronor per katt.

Immer

Keanu... vad kostade det för dig at resa me din katt ?

Hmm 25 000 verkar lite dyrt faktiskt.. vore trist att behöva betala så mycket...tyvvär så verkar det inte gå att ha katten hemma då lägenheten verkar inte duga till karantänsplats ? kanske går...
får heltenkelt höra me dem... annars kanske man kan ha den i karantän hos någon man känner ?

Jag får ju stammtavla och kan ID märka den o allt här av en licenserad vetrenär.

Men säker på 25 000 + per katt ?

Mvh,
Sunny (Ps.bilder kommer snart)

Hmm.. joo får see hur det går... ska försöka kolla upp detta nogrannare nästa gång jag åker till sverige..
Hoppas min lägenhet eller annat kan fylla upp kraven...
dock undrar jag ca priset för att resa med katt från t.ex Indien ?

Försökte lägga upp bild på katten men... verkar inte finnas någonstans där man kan bifoga bilder ?

mvh,
Sunny

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 059
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag ska flytta i september, och det tar ungefär 14 timmar med bil och båt från där jag bor nu till mitt nya hem. Min ena katt är...
2
Svar
24
· Visningar
3 355
Senast: kma
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 195
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.