Importera häst

NitsrekStar

Trådstartare
Hej! Jag befinner mig just nu i Colorado, USA och ska kanske ta med mig en av hästarna hem, men jag har ingen aning om hur det går till! Kostnad? Company? Karantän? Tacksam för svar! :)

Sv: Importera häst

Hej! Jag mejlade med Nedpoint förut, men fick inte fram några priser. :confused:
Och trettio dagar känns väldigt dyrt och onödigt! Eller?

Sv: Importera häst

Har du fått svar? Dom brukar alltid maila tillbaka och tala om vad det kostar för den typen av häst man frågar om. Det brukar variera lite beroende på kön, ålder osv. Dom har alltid varit väldigt tillmötesgående och hjälpsamma när jag har haft kontakt med dom och har en väl fungerande anläggning där man vet att det funkar.

Hästen måste isoleras innan avresa och det är flera tester som ska tas, en hel del pappersarbete osv. Jag vet att det finns andra som tagit över hästar med andra flygbolag osv men har inte hört att det blivit billigare än Nedpoint i slutändan -möjligtvis om hästen stått väldigt långt från Oklahoma eftersom det är dyrt att frakta dom inom USA. Fördelen med Nedpoint är att dom fixar allt åt en, annars måste man hålla reda på allt som måste fixas och göra det själv. Men självklart kan du ju kolla upp andra alternativ :)

Eftersom du är "i närheten" så tror jag inte du kommer billigare undan än NP. Det är dyrt att ta hem häst från USA :)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej, Någon som vet hur det fungerar att importera häst till Sverige från England. Behöver man exv betala moms 25% vid import? Har...
Svar
2
· Visningar
764
Senast: Cambrie
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 592
Senast: Nepenthe
·
Kultur Med tanke på de andra trådarna. Vilken är den sämsta filmen ni sett? Det finns ju många, men om ni måste välja ut just en och peka på...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 666
Senast: Enya
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2