R
ronjabus
Vad har ni för erfarenheter? Är det krångligt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De är inga problem alls jag har tagit hem flera hästar från Holland. Dom ska bara ha pass och chippade och vetrinär intyg på att dom är friska. Helst rykande färskt samma dag dom åker.Vad har ni för erfarenheter? Är det krångligt?
Det låter kul :-) Vilken resa det skulle bli!hmm.. kanske vi får ta och fixa en gruppresa för alla här på buke som är sugen på nya hästar så åker vi och kollar på lite olika ställen
Det låter kul :-) Vilken resa det skulle bli!
Men tänk om vi skulle hamna i Holland då typ i april då criollona kommerja visst
I Holland har dom 6vgaranti har jag fått höra. Men jag vet inte hur de är i tyskland.Var å hämtade hem min nya häst idag, köpt, från Tyskland via en förmedlare så frakt från Tyskland till Skåne anordnades av förmedlaren. Jättefin häst som hittills verkar vara över mina förväntningar, har inte ridit henne än men det är en orutinerad unghäst så jag räknar med att få lägga lite jobb på henne. Jättetrevlig häst med potential som säkert hade kostat det dubbla i Sverige. Krångligt? Nej, inte såhär långt... nu är hon min, alla papper är ok, ungefär som att köpa en häst i Sverige. Men.... problemen kan ju komma den dan du vill häva köpet för då är det oftast säljarens lands lag som styr och den är inte våra svenska advokater så insatta i och de är nog heller inte godkända företrädare (antagande). Men.... det är å andra sidan ingen barnlek att driva ett sånt mål i Sverige heller.... Hittills tror jag iallfall att jag fått en mkt bra häst till ett mkt bra pris.