importera/exportera e-postkonton

Basilika

Trådstartare
Går det? Jag har bytt dator igen och det är så trist med alla e-postkonton. Jo, jag har ca 5 egna och ung. lika många till till alla föreningar mm som jag är mottagare för :crazy:
 
Sv: importera/exportera e-postkonton

Sorry, det skulle så klart ha meddelats.. Jag har MS outlook 2003 i den gamle och planerade att köra det i den nya också!
 
Sv: importera/exportera e-postkonton

Om jag inte missminner mig helt så går du in på verktyg/konton och där markerar du ett konto i taget och exporterar dom. Smart är ju att lägga alla sådana uppgifter i en egen mapp och sedan kopiera dessa till en CD.

Jag brukar se till att säkerhetskopiera adressboken nån gång i månaden och dom uppgifterna lägger jag i samma mapp där jag har kontouppgifterna sparade.

Adessboken har filändelsen .wab.

Jag använde mig av MSN Messenger (har två olika konton) när jag förde över mina uppgifter till nya datorn.
 
Sv: importera/exportera e-postkonton

Jag har inga problem med mejlen eller adressboken, de ligger så jag kan exportera dem som en *.pst-fil som jag bara kan plocka över via en extern hårddisk. Men jag hittar inget för e-postkontona.

I inställningarna för e-postkonton har jag bara Ändra, Lägg till, Ta bort, Ange som standard, Flytta upp/Ned. Inget om export eller spara/kopiera..
 
Sv: importera/exportera e-postkonton

Nä, jag förstår att det inte funkar!

Jag förklarade ju för Outlook Express :o får skylla på förkylningsförvirring, har en ruggig bihåleinflammation.

Prova att öppna OE, Arkiv/importera/epostkonto , hittar den några konton så importera dessa. Sen kan du göra som jag beskrev ovan.

Annars får du kolla på den här sidan. Där borde det finnas en lösning.
 
Sv: importera/exportera e-postkonton

Måste bara berätta lösningen på problemet. För det du föreslog A_K_N funkade inte i mitt fall. Tack ändå för att du engagerade dig!


Office-paketet (2003) har en egen liten guide där man sparar inställningar för office. Så kan man lägga över filen som guiden skapar i den nya datorn och tanka in t ex alla e-postkonton.

Mejlen, Favoriter och allt får man ta gamla vanliga vägen dock :)
 
Sv: importera/exportera e-postkonton

Så lite så.

Det är kul att iaf försöka hjälpa till och nu har ju även jag lärt mig nått nytt (stoppar in det i kunskapsbanken).

Ibland är det både fördel och nackdel när program integreras så hårt i varandra. För jag förmodar att de inställningarna bara går att importera till Officepaketet.

Jag själv använder inte Office utan istället OpenOffice. Detta då jag inte har lust att betala licenspengar till "pyttemjuk" och jag tycker det är fel att använda ett piratkopierat program. Jag har faktiskt licens för Windows XP, t.o.m. två stycken.
 
Sv: importera/exportera e-postkonton

Jag har också skarpa licenser, både xp och office, de hängde med min arma hem-pc..
 
Sv: importera/exportera e-postkonton

Man behöver faktiskt inte exportera allt till pst om man inte kör mot en exchange-server (vanligtvis företag). Alltihop ligger redan som en pst-fil i mappen C:\Documents and Settings\[användarnamn]\Lokala inställningar\Application Data\Microsoft\Outlook

Någon/några av mapparna kan vara dolda. Men det räcker med att kopiera pst-filen i den mappen så är man klar. Busenkelt!:D
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 228
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 277
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 027
Senast: Sel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 638
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp