Import från Rumänien

A

Anna_L

Försöker att importera en häst från Rumänien, vilket är mycket svårt pga EIA (equin infektiös anemi) och de speciella EU-regler som gäller. Någon som vet hur man bäst ska gå till väga, alternativt har tips på vart jag kan vända mig?
 
Sv: Import från Rumänien

Försöker att importera en häst från Rumänien, vilket är mycket svårt pga EIA (equin infektiös anemi) och de speciella EU-regler som gäller. Någon som vet hur man bäst ska gå till väga, alternativt har tips på vart jag kan vända mig?
Jordbruksverket är ett bra ställe att börja fråga. De ska ha svar på dina frågor. http://www.sjv.se/amnesomraden/djur/inochutforsel/hastarinforsel.4.4b00b7db11efe58e66b8000320.html
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 060
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 161
Senast: mars
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
665
Senast: Fiorano
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 774
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp