LinnK
Trådstartare
vet ej om det finns en tråd om detta redan,jag kan ju inte vara den enda som undrar lite kring detta.
*hur fixar man alla papper som krävs och vilka papper är det eg. som krävs?
*måste hästen stå i karantän?
*hur tar man hem hästen,båt eller flyg? hur kommer man i kontakt med sådana transportörer?
*vilket är vanligaste sättet att betala på?
sköts betalningen innan eller efter att man fått hem hästen?
*hur mycket kostar på ett ungefär frakten hem? har hört att det ligger på runt 15-16.000kr, är jag ute och cyklar?
*vilken är bästa årstiden för en islänning att komma till sverige och hur hjälper man den att acklimatisera sig på bästa vis?
tex. hur snart efter att man tagit hem den bör man kunna börja rida den och ska man släppa ut den i hagen första dagen?
om hästen kommer tex till en flygplats i södra sverige ska man då stalla upp den först för att sen köra den i etapper om några timmar i taget hela vägen upp till norrland?
*finns det ngt man kan göra i förebyggande syfte för att islänningen inte ska utveckla exem?
hjälp mig med mina frågor så blir jag jättetacksam!!
funderar skarpt på att importera en häst från gudarnas ö nästa höst..
tack på förhand!/Linn.
*hur fixar man alla papper som krävs och vilka papper är det eg. som krävs?
*måste hästen stå i karantän?
*hur tar man hem hästen,båt eller flyg? hur kommer man i kontakt med sådana transportörer?
*vilket är vanligaste sättet att betala på?
sköts betalningen innan eller efter att man fått hem hästen?
*hur mycket kostar på ett ungefär frakten hem? har hört att det ligger på runt 15-16.000kr, är jag ute och cyklar?
*vilken är bästa årstiden för en islänning att komma till sverige och hur hjälper man den att acklimatisera sig på bästa vis?
tex. hur snart efter att man tagit hem den bör man kunna börja rida den och ska man släppa ut den i hagen första dagen?
om hästen kommer tex till en flygplats i södra sverige ska man då stalla upp den först för att sen köra den i etapper om några timmar i taget hela vägen upp till norrland?
*finns det ngt man kan göra i förebyggande syfte för att islänningen inte ska utveckla exem?
hjälp mig med mina frågor så blir jag jättetacksam!!
funderar skarpt på att importera en häst från gudarnas ö nästa höst..
tack på förhand!/Linn.