Imponerande med NH!

K

Klovis

Har haft problem att lasta lilla damen. Ringde därför en NH-tränare som jag blivit rekommenderad. Har aldrig själv hållt på med NH, utan bara nyfiket tittat på, och blivit imponerad. Nåväl, från att vara okontaktbar vid tidigare lastningsförsök - damen alltså - till full koncentration. Med hjälp av ett litet lyft med handen och ett grimskaft snurrandes i luften blev hon så lugn att transporten knappt var ett problem. Det måste jag bara lära mig! Vi har lång väg att gå, inte bara med lastningen utan med annat också. Och med den här typen av träning, kommer vi att komma mycket längre. Så himla roligt!

Några tips till en nybörjare (som är ivrig att lära)... :bow:
 
Sv: Imponerande med NH!

gud va roligt att höra. jag är i precis samma stadie.... nästan.. :angel: jag har inte fått ut den där tränaren än men oj, snart ska han få komma och då hoppas jag att jag kan få kontakt med min polle 100% av tiden och inte bara 50%.
Ska bli jätte spännande.
 
Sv: Imponerande med NH!

Jag tror inte att du kommer att bli besviken! Det är häftigt att man med så små medel kan få hästen dit man vill. Det gäller bara att visa vem som bestämmer - på ett shysst sätt då.
Lycka till med din NH-träning, här fortsätter vi träna lastning!;)
 
Sv: Imponerande med NH!

Åh vad roligt! Visst känns det bra när man ser att hästen förändras till det bättre, utan att man behöver ta i?
 
Sv: Imponerande med NH!

klovis Får man fråga vilken tränare du anlita?:confused:

Pm:a mig;)
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 626
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 225
Senast: Dimmoln
·
Hästvård Hej! För er som följt min tråd "Problem att rida ut" vet att jag under hösten haft stora bekymmer med min 26 år gammla ponny. Han har...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 672
Senast: Soffan74
·
Hästhantering Köpte en imp valack från dk. Han hade mkt olika problem situationer då tex kunde absolut inte vara ensam gick inte att leda gnäggade och...
2
Svar
20
· Visningar
2 083

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp