imp. hästar

C

cabrolet

Min ponny är imp. från danmark. Han har ingen stamtavla och jag vet inte heller vad det är för ras på han. det är lite tråkigt att inte veta. har sökt lite men inte hittat något. på nm 08 så var det en dansk ponny som vann av d-ponnyerna som såg precis ut som hans, samma steg, nästan tvilling typ! har ni några förslag ? kanske vet ni någon bra hemsida eler nått sånt. :D

Sv: imp. hästar

Vem köpte du honom av? Kan du kolla med tidigare ägare vem som importerat honom? Om det var länge sen han kom till Sverige eller om han inte kommer från ett stuteri (uppfödd av privatperson alltså..) kan det ju vara svårt att få reda på.
Jag försökte hitta information om min fd sköthäst, men blev inte klokare. Senare berättade någon att hon hade bytt namn, men inte heller då hittade jag något.. Kan nog vara svårt att hitta något om du inte vet vem som importerade honom. Lycka till! :)

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är så jävla mycket som är sjukt och konstigt och äckligt i denhär världen. Och det är så jävla svårt att veta vad man ska tro på och...
2
Svar
35
· Visningar
2 082
Senast: LiviaFilippa
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 626
Hästvård Min häst är halt och vet inte vad det kan vara, hur jag ska gå tillväga eller vad det kan bero på! Hon är en ädel maxad d-ponny på 8år...
Svar
10
· Visningar
2 906
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama