Imorgon hämtas bebisen!

A

Axelle

Så sant som det var sagt, imorgon bär det av till Alundatrakterna för att hämta en liten hermelinbebis. 9 veckor gammal, bourgonge. :love: Min 1,5-åriga hermelinpojke ska få en liten kompis, efter att ha varit ensam kanin i lite drygt ett år. Det ska bli såå spännande att se hur han beter sig. Har aldrig sett honom med andra kaniner.

Tanken är dock att de ska ha tillgång till varsin bur, så att de har varsitt revir och krypin. Så ska de förhoppningsvis komma bra överens och kunna springa lösa tillsammans i resten av rummet/huset. Oskar är ju praktiskt taget aldrig instängd i sin bur som det är nu..

Sv: Imorgon hämtas bebisen!

Absolut! :) Men visst måste jag lägga upp dem på internet innan jag kan visa dem här, va?

Jaa, älskar den färgen. Även zobelfärgerna är himla fina. :d

åh shit ska du åka till alunda i uppland? :p långt från dig isf! :)

3 timmars resa från Järvsö, ungefär. Hämtade även Oskar hos en annan uppfödarre i Uppland. Svårare att hitta i Gävleborg, verkar det som. Om man inte vill ha en 1,5-åring som någon tröttnat på och skyller på antingen tidsbrist eller allergi.. :smirk: Ville ha en unge då det förhoppningsvis ska påverka ihopsättningen positivt.

Så for vi alltså ca 50 mil tur, retur för att hämta bebben igår. När vi kom hem och hade placerat den i sin bur, intill Oskars, var Oskar (som sprang lös) alldeles för blyg för att ens våga kika på henne från andra sidan utav rummet. Han har inte sett en annan kanin på drygt ett år, och nu tyckte han visst att den såg lite underlig ut. Han sprang mycket hellre fram och hälsade på Erik, som följt med mig att hämta lillan. ;)

Efter ett par timmar vågade han dock smyyyga fram mot bortre änden av buren och liksom tjuvkika på henne bakifrån när hon tittade åt ett annat håll. Sedan vände han sig om, och rivstartade därifrån. :D Bebisen verkade dock gilla läget ganska skarpt, tyckte nya stora buren var najs och huset var jättemysigt. + att hon tyckte att Oskar såg ganska intressant ut till en början, men tappade lite intresset när han bara gömde sig.

När jag somnade, hade de alltså inte bekantat sig, men Oskar är lös dygnet runt, så han skulle ju ha möjlighet att kolla in henne när han kände sig lite säkrare på saken.

Så vaknade jag vid typ 3 inatt, och då var det full rulle. Oskar hade upptäckt att bebisen var jättefin, och sprang runt i rummet för att hitta bästa möjliga vinkel att titta på henne från. Ena kortsidan av buren, andra kortsidan, sängen.. Sedan kom han på det ultimata. Om han hoppade upp på buren så kunde han se henne uppifrån. :idea: Han var helt till sig i trasorna, och hon verkade gilla uppmärksamheten. Är ganska säker på att Oskar kommer att förvandlas till värsta atleten om han fortsätter på springa runt som han gör. :smirk:

Hm.. Då och då så småstampar han till.. Vad beror det på? Är det i rena upphetsningen eller är han stressad? Han ser ju himla positiv ut, i alla fall..

Ska försöka knäppa lite bilder under dagen, och visa dem. ;)

Liknande trådar

A
Övr. Djur Jag har en 1,5 år gammal hermelinpojke. Han har varit ensamkanin i ett år nu, och jag överväger nu att skaffa en hermelin till. En hona...
Svar
4
· Visningar
760
Senast: Axelle
·
J
Övr. Djur djur e ju de mest ärliga och gulligast som finns, finns ingen människa som e så ärliga som dom... Jajaj iaf, melissa, var den första...
Svar
1
· Visningar
968
Senast: jooosan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama