Imorgon fyller jag år.

Och då ska man ju bjuda på tårta.

Har ni några recept på tårta som är så enkla att den näst intill tillverkar sig själv?

Brukar köra vanlig jordgubbstårta men det känns så trist.

Tösen gillar inte vaniljkräm men mousse funkar.

Jag köper helst tårtbottnar men har ni något superenkelt recept på det med så kan jag testa. Men förra gången så misslyckades jag totalt...

Kanske låter enklare om jag köper en färdig tårta i butik, men jag tycker det blir lite trevligare att ha en hemmagjord :)

Jag kan göra tårtan ikväll, eller imorgon på förmiddagen. Vilket som nu gör den godast att äta.

Det är idag!

GRATTIS!

Jag hann inte komma med något förslag, men jag köpte färdiga marängbottningar och la på glass, grädde och bär senast

GRATTIS!

bday02-copy-bday-birthday-gift-smiley-emoticon-000129-large.gif
156835d1351139709t-happy-birthday-venmathi-blowing-birthday-candles.gif

Jag använder inte hallon, men det spelar nog ingen roll när man lägger på dem. Det syrliga kan jag tänka mig passar perfekt till det söta iaf!

Jag brukar köpa färdiga bottnar både maräng och sockerkaka. Gillar nån inte maräng så tar jag bara sockerkaka.

Vispar upp grädde som jag rör ner kakao och socker i så att den smakar chokladmousse mer än grädde.

Valfri sylt, jag brukar köpa blåbärssylt.

Lägg ett lager sockerkaka i botten, kleta på chokladgrädden, på med sylt i ett lager i grädden, lägg på maräng. Mer grädde ovanpå det och sylt och så sockerkaka, fortsätt varannat lager tills de är slut.

Täck tårtan med vanlig vit vispgrädde och ha på t.ex. jordgubbar eller stora blåbär ovanpå. Maränger brukar jag också ha, på sidorna och uppepå.

Supergott och löjligt enkelt.

Grattis! Och så världens bästa tårtrecept:

Marängbotten, ett lager vaniljkräm och sen ett lager vispad grädde. Strö massor av färska blåbär och hallon över. Pudra med lite florsocker för syns skull om man vill. Godast blir det om man gör marängbottnen själv men färdig funkar också.

Sno ihop det precis innan servering. Enkelt är bra och verkligen suuuupergott! :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka