Immunhöjande vaccin

Hippocampus

Trådstartare
Vet någon om vad det finns för/om det finns immunhöjande vaccin? Vad kostar det? Alltså rent allmänt immunhöjande. Min häst har bölder och veterinären har pratat om att istället för ett börja med att skära så kanske man ska spruta in så immunförsvaret får en skjuts. Men vi har inte kommit längre än så.

Sv: Immunhöjande vaccin

Kan det vara immunglobulin veterinären menar? Har ingen erfarenhet av det till häst, men man kan ge det till människor för att förbättra immunförsvaret, dock inte samma som vaccin.

Sv: Immunhöjande vaccin

När man vaccinerar sprutar man ju in en liten dos av sjukdomen så kroppen skapar antikroppar mot det. Så nått vaccin är det ju inte frågan om.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 999
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
569
Senast: Grazing
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 427
Senast: Stergo
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 075
Senast: Cactus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka