Aliide

Trådstartare
Min valp kommer snart hem och jag vill naturligtvis söka till valpkurser. Men tyvärr så har jag missat dagarna då anmälningarna tas emot av diverse klubbar. Upptäckte nu att det kommer bli en valpkurs av Lasse Lundberg genom IMMI. Har ni någon erfarenhet av "vanlig" kurs och IMMI?

Jag har ingen erfarenhet av att gå kurs för en Immi- instruktör, men jag har bett en om hjälp en gång. Har nämnligen en hög hund (ca 65 cm i mkh) som hoppar upp på diskbänken och bord och tar mat. Ringde en immi-instruktör som var utbildad på problemhundar och bad om råd. Rådet jag fick var att binda fast henne i tex soffan så hon inte kom åt att hoppa på bordet/diskbänken!?!?! Visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Denna människa ska vara utbildad på problemhundar och även ha kuser i lydnad, sök mm. Tycker synd om dom som har "riktiga" problemhundar som går till henne. vad får dom för tips?!

Har du lust att PM'a mig vem det var? Jag tror att jag kan veta vem hon är, men vill vara säker..

Jag har varit på kurs för en immi-instruktör. Jag anmälde mig till den (grundkurs) för att min ena hund är ganska stressig och de säger att de ska lära på ett mjukt sätt. Jag kan bara säga att jag INTE kommer gå på den tränarens kurser mera. Det fanns ingen struktur i någonting, t.ex när vi skulle prova på att söka efter saker så misslyckades min hund gång på gång att hitta fram till det hon skulle leta efter. Inte så konstigt eftersom de t.ex skulle leta efter mynt (!) ute i terrängen. Dessutom stog hon och kedjerökte hela passen igenom, det tycker jag är dåligt. Naturligtvis är det individuellt hur instruktörerna är, men denna kan jag inte rekommendera och tyvärr gjorde det mig tveksam till hela immi-konceptet.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 619
Senast: Rugge
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
850
Senast: Blyger
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 068
Senast: bobbbo
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 457
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA