Imma på fönster vid blåst?

bettysmatte

Trådstartare
Vi har äldre tvåglasfönster. När det blåser, som idag, blir det gärna imma emellan. Betyder det att jag borde sätta nya tätningslister, eller finns det någon annan anledning?

Det är ska vara tätare mellan innersta fönstret och karmen än mellan de två rutorna.
Imma kan bero på för mycket varm inneluft som går ut i fönstret. Kolla om den inre listen har blivit dålig.

Eller så kan det bero på att det saknas möjlighet för fuktig luft blir kvar mellan rutorna och kondenserar när det blir kallare ute. Det behöver vara så mycket luftväxling att luftfuktigheten kan justera sig efter variationen i uteluften. Kan behövas ett par mindre ventilationshål om det är för tätt) Pröva med det om översyn av inre listen inte gett effekt.
Om det bara immar när det ordentlig vind kyler gissar jag att du är nära ok eftersom det fungerar annars.

Liknande trådar

Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
879
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
795
Senast: MiaMia
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
657
Senast: Shaggy
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 762
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar