Illamående..?

N

Nattalee

Hjälp mig, är i v. 9+5 och känner mig som en nykläckt hundvalp, hjälplös med andra ord. mår så fruktansvärt illa, inte alls mycket jag får behålla som jag stoppar i mig.. förutom vattenmelon och kycklingfilè .. gör en såklart ännu mer trött än bara graviditetströttheten. känner mig helt slut.

har provat några tips som nötter, salta kex, färsk citron, ingefära mm. men inget fungerar.

någon annan som har/haft sådant illamående? Hittade ni något som funkade bra för er ?

Blir orolig att mitt illamående inte är normalt.

Så, nu fick jag gnälla av mig lite. ;)
Kanske ska tillägga att jag är upp över öronen lycklig att vi väntar en knodd :bump:

/N

Sv: Illamående..?

Jag skulle läsa på om Hyperemesis om jag var du, t ex här, och diskutera det med min barnmorska.

Hoppas du snart ska må bättre. :)

Oj, tack för länken. hade inte en aning om att det fanns något sådant. :crazy:

usch, har ju en del tecken som liknas vid Hyperemesis.. men vad konstigt att BM inte sagt nått om det. Har hela tiden tyckt att det är lite väl med mitt illamående men BM sa att det var normalt bara... får ta upp det med BM.

Tack ska du ha ! :)

Jag hade också sådant illamående så jag knappt kunde göra någonting. Bara kräktes hela dagarna och mådde så illa så jag allvarligt övervägde abort bara för att jag inte klarade av att må så pass illa. Men när jag var i 4:e månaden bara försvann det en vacker dag! Så himla skönt!
Det var knappt ingenting som hjälpte på mig heller, men det finns ju en receptfri medicin som heter Postafren på apoteket. Dessa gjorde så att jag iallafall kunde gå upp ur sängen och röra på mig lite granna, så det kanske kan vara värt att testa?

Önskar dig iallafall lycka till och håller tummarna för att det går över så snart som möjligt!

Även jag mådde fruktansvärt dåligt under båda mina graviditeter. Mitt råd är att gå till läkaren och få receptbelagd medicin. Själv åt jag primperan och det var dem som gjorde att jag överlevde över huvud taget:-).

delvis knapp*

Låter som jag också ungefär.. jag började må illa i v.6 och har mått fruktansvert illa varje dag sedan dess. Det är riktigt jobbigt. Men jag är i alla fall jätte glad över livet i magen :love:

Blev lite fundersam när jag läste att du fått primperan.
Jag äter det pga vissa orsaker och innan jag kunde få det utskrivet var dom tvungna att ta grav test på mig då dom sa att det kunde skada barnet annars.:confused:
Hade inga planer på att skaffa barn då och använde p-ring, men dom ville kolla för säkerhets skull.

Det finns ettjättebra receptbelagt läkemedel för graviditetsillamående som heter lergian comp, jag mår bra 10 min efter att jag tagit en tablett o är APFÖRBASKAD på att ingen tipsade mig om detta redan vid min förra graviditet, prova det lycka till.

Det finns ettjättebra receptbelagt läkemedel för graviditetsillamående som heter lergian comp, jag mår bra 10 min efter att jag tagit en tablett o är APFÖRBASKAD på att ingen tipsade mig om detta redan vid min förra graviditet, prova det lycka till.

...och jag mådde ännu sämre av Lergigan comp så jag kunde inte ta dem :(

Akupressurarmband, akupunktur hos BM varje morgon under de värsta två veckorna samt Postafen till kvällen var det som höll mig hyfsat över ytan, men jag mådde ändå fruktansvärt illa - och värre för varje barn. Lite lätt motion (typ promenader eller cykling) kan också hjälpa eftersom det höjer upp blodtrycket lite. Men det finns nog inget mirakelmedel som hjälper alla tyvärr.

Primperan är inte bra att ta i slutet av graviditeten. Men i början är det ingen fara enligt den bm och läkare som skrev ut det till mig:D. Min dotter mår iallafall bra idag;)

Anledningen till att jag fick primepran var för att lerigan inte fanns att få tag på i hela sverige då det var restnoterat. De små pillren gjorde iallafall att jag överlevde. Synd bara att jag var så förbaskat envis min första grav och aldrig uppsökte läkare:cool:

Jag har just kommit halvt ur illamåendet, är i vecka 15... Prova postafen först, det har hjälpt för mig och jag mådde oerhört illa innan jag åt dem...

Jag tackar också för länken.
Jag måde illa och kräktes hela graviditeten och provade allt kändes det som, akupunktur, postafen, primepran, lätt motion, ingefära mm.
Jag känner skräck inför nästa graviditet om det ens blir någon, jag läste med stort intresse länken om Hyperemesis.

Liknande trådar

Övr. Barn Några av mina kompisar väntar barn och jag är förvånad över hur mycket de gnäller. Det är illamående, deprimerade, feta (?), ångest...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 004
Senast: Teilani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar