Illaluktande Kattlåda! Vad göra!?

Sv: Illaluktande Kattlåda! Vad göra!?

Har tyvärr inget sådannt på min kattlåda. Det är bara ett intakt tak.

Och jag har inte köpt katten som ett gosedjur, lika lite som jag har hund eller häst. Har haft katt tidigare utan dessa problem, men denna katt verkar helt omöjlig att få pli på.

Ja, jag har bytt sand.

Jag har hankatt och provat alla (kanske inte riktigt alla men väldigt många) kattsander som finns på marknaden och den enda som tar bort lukt från stinkande hankatter är "Everclean-Fresch guard". Det är ingen budget sand, men jag betalar mer än gärna för att slippa stanken ;)

Har du någon aning om hur mycket det kostar ? *desperat*

Jag köpte senast idag, 159:- för 10kg, väl värt pengarna då den är väldigt dryg också :)

är absolut värt att kolla upp...

Är väldigt nyfiken på vad din katt får för mat. Vad katten äter påverkar i allra högsta grad hur avföring och urin luktar.

Är så satans trött på katthelvetet. Han gör inget annat än luktar illa, väcker oss på nätterna, har sönder saker och saboterar mattor. Usch vad less jag är på honom!!!

Stackars stackars katten. Ni kanske skulle ta och omplacera honom och skaffa en guldfisk i stället.

Jag har hankatt och provat alla (kanske inte riktigt alla men väldigt många) kattsander som finns på marknaden och den enda som tar bort lukt från stinkande hankatter är "Everclean-Fresch guard". Det är ingen budget sand, men jag betalar mer än gärna för att slippa stanken ;)

Den fungerade inte alls på min hankatt, så jag tror det är olika från fall till fall :D

Jag har också Ever clean fresh guard till mina två hon-katter. Har funkat perfekt i alla år! Nu har de precis gjort om sanden så nu tycker jag nästan att den luktar för mycket parfym. Katten kommer ut från lådan och luktar parfym - resten av dagen. Helt sjukt. Hellre det än det sk*t iofs :D Testa den - köp en liten förpackning att börja med (6 kg tror jag är den minsta) så vet du om den var värd pengarna eller inte.

Har testat att ha Pussy Compact till dem och det var bland det sämsta jag nånsin kunde ha gjort - usch och fy.

Ja det måste det vara då, har som sagt inte hittat något annat som funkar, vad har du?

Sant, hade jag bara haft honkatter så hade jag valt en annan i Ever Clean sortimentet, men fresh guard tycker jag som sagt är den enda som tar bort lukten från hanen.

Ja det måste det vara då, har som sagt inte hittat något annat som funkar, vad har du?

Nej tyvärr, inte hittat något som funkar bra ännu :crazy:
Nu använder jag träpellets och hela innehållet varje dag. Det blir i alla fall inte dyrt, men fan så jobbigt :crazy:

Ja det förstår jag, speciellt om man har många... Du måste ha en väldigt illaluktande hane! ;)

innan någon katt omplaceras ska vi se hurvida han kan lära sig att inte klättra i fönster eller på diskbänk, samt ge fan i mattor. Och vi ska självklart också se om vi kan göra något åt lukten.

Hade du haft en katt som gjorde ditt hem till ett illaluktande bombnedslag skulle inte du vara speciellt glad du heller. Men det positiva med mitt uttalande är ändå att jag pratar skit, istället för att ta ut mina aggressioner på katten. Allt har två sidor, och katten förstår varken vad jag skriver eller vad jag säger.

Tro mig, jag vet vad det innebär att det luktar mycket, jag har en fertil och en "på väg att bli fertil" hankatter. Det har jag löst genom att byta helt i lådan varje dag. Gör jag inte det så luktar det. Att ha katt är ett val jag gjort och då anpassar jag mig efter det valet.
Katter är alltid katter, och även fast du hunsar den och förpassar den till ett liv på golvet kommer den likfan vara på diskbänk och fönster när du inte ser, jag tror inte på förbud.

Katten kan inte läsa vad du skriver, men nog känner den om den är älskad eller ej.

Precis mattor och blommor (har två i köket vars krukor jag satt fast med häftmassa) eller att ha annat ömtåligt framme går inte här.

/JustME med fyra katter, mattor och blommor eller dukar för den delen kan jag klara mig utan men inte katterna.

Ja, katten känner nog om den är älskad eller ej. Och det är den.

Liknande trådar

Katthälsa Jag behöver hjälp med vår Loke nu. I somras hade vi katterna ut lite på altanen. Visade sig då att det går en hankatt i området som...
Svar
4
· Visningar
1 757
Senast: cirkus
·
Katthälsa Hej, tänkte höra om nån har nåt bra tips eller hjälp till mitt problem som jag inte tänkt på. För 3 månader sedan tog jag hand om en...
Svar
6
· Visningar
1 380
Senast: Annostar
·
M
Katthälsa Hejsan, Jag vill börja med att förklara hur jag har hamnat i den här ohållbara situationen: För fem år sedan träffade jag en kille...
2
Svar
20
· Visningar
3 995
Senast: bengeten
·
S
Övr. Katt Våran ena hankatt som kastrerades för över en månad sedan har börjat kissa och bajsa utanför lådan. Han gör det ofta i provocerande...
Svar
1
· Visningar
800
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama