''illaluktande'' för katt

Z

Zab

Är det någon som har något recept på ett medel katter tycker luktar illa?

Min katt älskar att klösa på bjälkarna, vilket naturligtvis är dels irriterande och dels förstör dem. Jag satte upp en klösbräda på en av bjälkarna, lättåtkomligt, och droppade kattmynta-extrakt på den i hopp om att hon skulle välja den istället.
Men nejdå, mycket roligare att klösa på någoon av de andra 3 bjälkarna.. *suck* Jag tänker iaf inte sätta upp 12 klösbrädor! (en på varje sida på alla 4 bjälkarna) Så jag tänkte lägga något som hon inte tycker luktar gott på de andra, så väljer hon förhoppningsvis att klösa på kattmynte brädan (hon gillar ju lukten av den).
Kan ju alltid köpa OFF eller nåt, men provar gärna nåt hemmagjort recept först, om någon vill dela med sig?

Sv: ''illaluktande'' för katt

Annars kan jag tipsa om att vira tjock rep omkring bjälkarna :)
Om du inte hittar något som håller dem borta därifrån.
Rep tycker jag ser rätt snyggt ut, der ju ungefär ut som på ett vanligt klösträd. Dock är ju inte det något som får dem att sluta riva, men de förstör ju inte bjälkarna iallafall..

/Jessica - som försöker övertyga sin pappa om att man visst kan vira in hela altanen i rep :D

Vi pudrar våra blommor å saker som våra kissar inte låter bli med vitlökspulver :D
Katterna håller avstånd, jag lovar ;)

delvis KL

tack för alla tips! ^^

Njae..vill inte vira in dem i rep..

det finns att köpa på gg (granngården) för inomhusbruk, innehåller typ citrus och nåt annat. ingen aning om pris eller nåt,.. såg det idag när ja jobbade

jo, fast jag e fattig :P därför provar jag hellre hemmagjort först.

Mina katter bryr sig inte ett dugg om nåt luktar citrus eller inte. Tandkräm däremot! Då fäller de öronen och backar.
Har alltid golvbrunnen i badrummet inkletad med tandkräm, annars snor Palvan mitt smink/halsband/pennor/ och petar ner dem i avloppet efter att hon tagit bort gallret. :mad:

Liknande trådar

Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 546
Senast: Asko
·
Katthälsa Vi upptäckte att våra två hankatter (ute&innekattter) har loppor, jahapp sa vi och behandlade det med frontline som vi köpte.. Eh...
Svar
9
· Visningar
4 639
Senast: Liten
·
Hundhälsa Jag har en omplacering. kom i januari. Han har haft det tufft. 2 olika ägare förutom uppfödaren och han har farit illa i båda. Senaste...
Svar
0
· Visningar
605
Senast: purity_666
·
Hundavel & Ras Halloj! Nu är det snart dags att börja välja ras, har funderat några månader på vilka raser som ska kunna passa mig. Har haft två...
2
Svar
38
· Visningar
7 451
Senast: Lona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar