Ikoner på skrivbordet?

gul_zebra

Trådstartare
Hur gör jag för att ändra ikonerna på skrivbordet så de inte ser överstrukna ut?

ikoner.jpg
 
Sv: Ikoner på skrivbordet?

Vad har du för format på bakgrunden? Det funkar inte med en "aktiv" bakgrund, testa med en annan jpg-bild.
 
Sv: Ikoner på skrivbordet?

Start/Kontrollpanelen/System/fliken Avancerat
klicka på inställningar vid prestanda och se till att valet »Visa skuggor för ikontext på skrivbordet« är ibockad.

Det finns en väldigt bra hjälp i XP speciellt om man väljer INDEX :angel:
 
Sv: Ikoner på skrivbordet?

Ok, tackar :bow: Ska prova när jag är vid den igen sen då :)

Hmm, var hittas index då? :o
(Märks det att jag inte kan datorer eller... :angel: :crazy: )
 
Sv: Ikoner på skrivbordet?

När du har öppnat »Hjälp och support« så finns INDEX i verktygsfältet längst upp (i min dator är det den 4:e symbolen och ser ut som en liten bok) klicka på den så öppnas en annan sida (oj vad jag är bra på att förklara :crazy: )

Skriv in t.ex. skrivb så får du en massa olika ämnen att kolla. Sen kan man klicka på närliggande ämnen oxå.

Klicka runt och prova det är det bästa.

Däremot rekommenderar jag inte »Sök« på förstasidan. Den hittar inga svar på svenska *morr*
 
Sv: Ikoner på skrivbordet?

gul_zebra skrev:
Hur menar du med aktiv?
Active desktop, tex på min bakgrund har jag lagt in script (på html sida) som visar vilka födelsedagar som är på gång, datum och veckonr, dvs den uppdateras minst en gång per dag. Men det kan vara som A_K_N säger också. Ett bra sett att se om det är så är att gå in på bildskärmsinställningarna och välja Windows XP standardtema på Tema fliken. Blir det ingen skillnad så kan det stämma att ovanstående inställningen är fel.
 
Sv: Ikoner på skrivbordet?

Tack Tack Tack Tack!!!!

Har undrat så mycket hur man gjör det här efter det att jag ominstallerat datorn! Har tom startat en tråd om det!!

:bow: :bow: :bow:

/Linn som äntligen klarar av att titta på skrivbordet! :D
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vet inte vad som hände, men jag lyckades precis ändra bakgrundsfärgen från vit till svart på google sökrutan på mobilen och hela...
Svar
4
· Visningar
360
Senast: tott
·
IT & mobiler Ikonerna på telefonen har börjat ”flyta” omkring. Den har varit väldigt varm sista dagarna och idag har den tappat internettäckningen...
Svar
12
· Visningar
609
Senast: Lyan
·
IT & mobiler Det startade med att jag fick gmail (som jag aldrig använder) om en bokning på ett hotell i ett grannland. Mailade tilbaka och sa att...
2
Svar
33
· Visningar
2 674
Senast: Mia_R
·
Samhälle För att länka till den andra tråden om att begränsa paddor. Flera skolor i Europa har börjat förbjuda mobiler under skoltid. Är det...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
7 871
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp