ikea madrass till spjälsäng. (vyssa skönt)

FadeAway

Trådstartare
Köpte en ikea madrass Vyssa skönt på Ikea. Men måttet stämmer inte tjockleken är bara 8cm. Eftersom jag saknar kvittot så kan jag inte byta den :grin:
De hävdar att den skulle veckla upp sig på 72 timmar och nu en vecka senare så har den fortfarande inte blivit större.
Någon annan som har denna madrassen och stämmer då tjockleksmåttet?
Jag tror de har skrivit fel i beskrivningen för det finns inte utrymme för den att bli två centimeter tjockare. :grin:

Sv: ikea madrass till spjälsäng. (vyssa skönt)

Har själv köpt en sån, men inte öppnat upp den. Kan göra det lite senare sen...

Ok att det inte stämmer med lappen på produkten men varför måste bäbismadrassen vara 10 cm och inte 8?

Länge sen denna tråd påbörjades men köpte i lördags också Vyssa skönt och den har ännu inte vecklat ut sig det minsta (idag är det tisdag). Det saknas kanske 2-3 cm på höjden och 5-7 cm på längden. Har den inte blivit "som den ska" till i helgen kommer vi åka tillbaka och reklamera den. Tur att vi har tid att vänta, vore värre om vi var ute i sista sekund med detta inköp.

Hur har det gått för er andra? Har den blivit "som den ska" och hur lång tid tog det isf?

Min blev bara 8cm tyvärr hade jag inget kvitto på den och kunde därmed inte byta den.

Mätte min nu, det är i princip strax 10 cm. Och passar precis i längden på spjälsängen som vi har från Ikea!

Kvitto? Har du kollat med IKEA om du behöver kvittot?

När vår stekpanna med 10 års garanti gick sönder efter 1-2 år hade det räckt om vi kunnat säga med hjälp av kontoutdraget, när vi köpte den. Tio års garanti är ju inte riktigt samma sak som ditt problem, men min erfarenhet av IKEA är att de är väldigt trevliga och hjälpsamma när man vill reklamera.

Ja problemet är att det inte är betalt med kort således så kan jag inte heller få ut något kontoutdrag. Så ikea säger nej till att byta den.

jag har fått lämna tillbaka saker från ikea utan kvitto, det enda som händer är att man fåt tillgodo istället för pengarna tillbaka :D

min erfarenhet är att de inte är omöjliga :D

du kanske har bankutdrag om inte annat?

Min blev bara 8cm tyvärr hade jag inget kvitto på den och kunde därmed inte byta den.

Fast det här tycker jag snarare är en reklamation än ett byte. Man måste ju fortfarande kunna styrka att man köpt varan i den aktuella butiken/kedjan, men IKEAs saker säljs ju knappast någon annanstans.

Det tyckte jag med men Ikea sade nej utan kvitto eller bankutdrag. :cool:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka