Jag fick hem ett fyraårigt halvblodssto för ca fem veckor sedan. En riktig liten pärla:-) Hemma hade jag redan en halvblodsvalack och en shettisvalack. Från det att hon kom har de gått i skilda hagar eftersom jag ville vänta med ihopsläppet. De har ett staket mellan sig och når varandra över. Tanken min är att shettisen inte kommer kunna gå ihop i samma hage som dem p.g.a gräset. Han ska allstå få en hage intill deras nu i sommar. Så till de två stora, ända sedan hon kom har det varit lugnt, de går ofta tätt nära varandra i hagen(på varsin sida om staketet förstås) och det är inga sura miner. De står intill varandra i boxarna och inga sura miner om mat etc, de når varandra helt och nosar mycket och ibland naffsar de lite mot varann. Men inga sparkar, skrik etc.
Första dagen råkade de dock hamna i samma hage, båda låg lugnt och vilade i vårsolen då valacken fick för sig att rulla och rullar fast i staketet och drar igenom intill henne ( inte med mening då förstås), de förvånade hästarna nosade och sedan sparkade valacken mot stoet, de sprang lite och samma sak igen. Sedan var det lugnt men jag tog in båda p.g.a att staket var nedrivet etc.
Som ni kanske märker är jag orolig för ihopsläppet, eftersom jag har dragit på det så länge då blir det än mer jobbigt. De verkar ju vara världens bästa kompisar men kan skenet bedra? Ngn som har egen erfarenhet, tips, råd etc.
Första dagen råkade de dock hamna i samma hage, båda låg lugnt och vilade i vårsolen då valacken fick för sig att rulla och rullar fast i staketet och drar igenom intill henne ( inte med mening då förstås), de förvånade hästarna nosade och sedan sparkade valacken mot stoet, de sprang lite och samma sak igen. Sedan var det lugnt men jag tog in båda p.g.a att staket var nedrivet etc.
Som ni kanske märker är jag orolig för ihopsläppet, eftersom jag har dragit på det så länge då blir det än mer jobbigt. De verkar ju vara världens bästa kompisar men kan skenet bedra? Ngn som har egen erfarenhet, tips, råd etc.