Ihop läkning av kastreringssår?

M

Move_Over

Hur lång tid tar det?
Min kuse kastrerades för en vecka sedan...o han har inte gått på nån medicin sen dess... Men hur lång tid till bör det ta innan han läker ihop?

Sv: Ihop läkning av kastreringssår?

Min kastrerades för 3 veckor sen o först efter 2 veckor såg det hyfsat ut. Första veckan såg det rent för dj*vligt ut, det hängde "slafs" ut ur såren men det var inte jätte svullet. Nu har det läkt ihop fint och är inte svullet alls och såren är mer som rosa ärr. Har bilder nånstans på hur det såg ut efter 1 vecka, ska se om jag kan hitta dom.. :)

Sv: Ihop läkning av kastreringssår?

Hittade bilder som jag tagit 6 dagar efter kastreringen, klicka för större bild.
Tror nog att det tar ca 2 veckor efter kastr innan det ser skapligt (fyndigt va :D ) ut. Det ska ju heller inte läka ihop för fort eftersom sårvätskan måste rinna ut, därför ska de röra på sig (min gick fortfarande kvar på betet fram till i torsdags- 16 dgr efter kastr)
Min vet skrev ut streptocillin till min pålle men vi kunde bara spruta honom 1 dag för sen vägrade han :devil:

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 576
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
748
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Min häst skulle skos nästa vecka men tyvärr så har hovslagaren fått förhinder. Därför kommer han skos en vecka senare som blir 9 v...
Svar
7
· Visningar
732
Senast: Fibusen
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
913
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka