Igenridningar.

Sv: Igenridningar.

Men herregud :eek: Vad är det för nazistridskolor ni går på?

På min är det självklart att man får rida igen om man är sjuk eller inte kan komma (inom rimliga gränser givetvis, men jag tror knappt nån missbrukar detta). Och man får rida igen närsomhelst det passar tror jag men inte sista veckan (om man inte frågar väldigt snällt :angel:) Det är väl egentligen inte tillåtet att spara igenridningar till en annan termin men har man väldigt många och pratar med sin ridlärare så har jag aldrig varit med om att det inte går, och skulle det vara så att man inte kunnat rida igen pga som TS säger för få hästar tex så får man ju SJÄLVKLART spara igenridningen till nästa termin.

Shiiit.. jag trodde verkligen detta var standard, snacka om översitteri att vara så jäkla omöjliga som det ni beskriver... :devil:

På min ridskola har man rätt att rida igen alla lektioner man förlorat, men man måste ringa 6timmar innnan annars får du inte rida igen. Man har rätt att rida igen alla lektioner man förlorar, Men endat den terminen. Man ska rida igen i en lämplig grupp och där det finns plats.

Det beror väl helt på vad som är avtalat. På ridskolan där jag jobbar får eleverna skriftlig information om vad som gäller nämligen att igenridning kan ske under samma termin OCH i mån av plats, förutsatt att man avbokat sin lektion. Alltså: Är det knölfullt sista veckan, så är det det, tyvärr(men jag tror inte det händer i praktiken att man inte kan lösa det - för så klart vill man ju att eleverna ska få rida igen), och om man bara uteblir från sin lektion utan att avboka (via tel, telsvar, mail eller så klart direkt inne på kontoret) senast en viss tid samma dag så får man inte heller rida igen.

Är man långvarit sjuk (flera veckor) och har läkarintyg på detta betalar vi tillbaka de gånger manmissat istället, alt om eleven vill kan man ha pengarna innesårnde till nästa termin.

Jag tycker det funkar bra, och jag tror eleverna tycker det med. De vet ju vad som gäller från början.

Senast ändrad:

Färre än 12? :eek:
Vad många ni är i grupperna, måste ha ett enormt ridhus :p

Vi var nog 14 eller nåt i våran grupp.
(klart att dom utnyttja att man red egen häst,
då kunde de ju ta in en till i gruppen..)

Olidligt! (ridhuset hade standrad mått)

Här är det så om man inte kan ta en igenridning så får man pengar tillbaka.

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
627
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 079
Senast: Lavinia
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 765
Senast: mamman
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka