Igen.. Mineraler nu??

_Runaway_

Trådstartare
Jag vet, det finns redn mineral/betestrådar. Men jag måste få nåt svar ändå. Ska man köpa en sån mineralbalja och ställa i hagen, så alla hästarna kan slkicka på den när dom vill det? Eller köpa mineraler och ge i fodret? Och isf, hur mycket ska man då ge? Och kan man se på betet när de behövs mineraltillskott? Hur ser man det?

Sv: Igen.. Mineraler nu??

Du ser ju om det inte växer ett uns med gräs..då är det ganska stor mineralbrist i markerna ;)..du ser ju om hästen håller hull samt om gräset växer..då kan man anta det finns tillräckligt av det mesta utom saltet då. Det överutfodras faktiskt med mineraler nuförtiden, och helst på bete. Jag förstår inte VARFÖR de flesta anser att bete inte duger som foder ?? Grejjen med mineralfoder är att det oftast smakar gott..i och med det smakar gott så äter hästar vare sig det behövs eller inte....så funkar en häst.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 132
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 953
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 098
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar