igår avlivade vi Mimmi.....

CA

Trådstartare
var hos veterinären, han sa att sjudomen gått bakåt, blivit sämre, och att det humanaste för Mimmi vore avlivning....

åkte hem, begravde henne och satte dit en lykta....

låg och grät till 4.00 i kväll, och sen upp kl 5.30...saknar henne, men det var d bästa för henne....

Eller?

Jag tror du gjorde helt rätt, att behålla hunden i liv fastän den lider är egoistiskt.

sorgen kommer släppa, och då finns alla bra minnen kvar

vad hade hon för sjukdom??var hon gammal??
du gjorde det rätta om hon led...

jag vet hur det känns. Gick igenom samma sak för en månad sedan, när jag avlivade min hund efetr 14 år tillsammans. Man undrar jämt om man gjorde rätt, även om man egentligen vet att man gjorde det. De ska inte behöva lida, så du gjorde det rätta. Men det gör inte sorgen mindre!!
Tänker på dig!

Usch va hemskt! Min bästis fick först avliva sin smålandsstövare som levt hela hennes liv. Hon har flera gånger frågat om hon gjorde rätt. sen fick hennes tre månader valp lämna jorden... usch! Men du gjorde rätt! Jag fick lämna min foderponny till himlen förut, och det ÄR hemskt! Men det går över med tiden, låt det ta sin tid med sorgen! *Tröstkramar* :(

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 226
Senast: WildHorse
·
Hundhälsa Är i en blandning av hopp och förtvivlan just nu. För att försöka göra en lång historia kort blev min gosse sjuk i mitten av december...
2
Svar
33
· Visningar
7 936
Senast: Hund!
·
Hundhälsa Hej! Jag har en Bc hane på 2.5år som precis var inne för kontroll av sina tänder. Han har tandsten på typ alla sidotänder, vi snackar...
Svar
2
· Visningar
1 348
Hundhälsa Kan riskera att bli en rörig tråd, men det är för att det är rörigt just nu. Lite historik: Min vinthund fick urinträngningar och hade...
Svar
5
· Visningar
2 051
Senast: Lime
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka