Men du vet väl att allt ska kollas nuförtiden, hundar och hästar har fått det nya viruset att en sträckning betyder rehabilitering i minst sex månader.
När de drabbats av detta virus hjälper inget annat än röntgen och simning och medicinkurer , men snart är vi alla resistenta mot antibiotika den som lever får se den nya tiden.
När de drabbats av detta virus hjälper inget annat än röntgen och simning och medicinkurer , men snart är vi alla resistenta mot antibiotika den som lever får se den nya tiden.
duDet är inte hållbart att åka till vet varje gång hästen gör en vurpa etc.
Jag ställer av mina hästar ett tag om något händer och kollar 2 veckor efter hur det är, 98% av fallen är räcker det med att låta hästen vila, man kan inte ränna till vet varje gång.
Jag tvivlar att du åker till vårdcentralen verje gång du slår i en tå? För det går ju över.
Jag tror inte heller du åker till VC när du känner dig lite stel i en höft när du vaknar en dag, man avvaktar ju ett tag för att se om det blir bättre först.
Självklart åker jag in om det är något akut, men om det gäller en småsak som lätt hälta brukar det fixas av att häst får vila lite i benen.
Viktigt att kolla häst så den inte blir värre varje dag, för då har ju något allvarligt hänt.
Men självklart om hästen inte känns 100% efter 2 veckor/en månad så åker jag ju in med den.
En stor häst tidning hade en artikel om att vetrinärer tycker att man ska avvakta först och se. Går fortfarande att köpa i butik om du är intresserad.