Igångsättning

Sv: Igångsättning

Ryser när jag läser ditt inlägg, fy vad hemskt! Hoppas du fick något fint när allt var över:)

Det tråkiga med hela EDA historian va att jag först blev övertalad till att ta den, för de tyckte jag hade haft ont för länge. Och den den smärta jag minns mest ifrån förlossningen va just sättningen av den. Har fortfarande ont i ryggen på den punkten.
Då kunde den ju ha hjälpt iaf så jag fått nån nytta av skiten!

Hmm, behöver jag ens nämna att jag kommer totalvägra EDA nästa barn:angel:

Jag måste bara fråga om detta... Jag blev med igångsatt och ville inte ha EDA men tog den till sist eftersom jag inte sovit på många timmar och haft hemska pinvärkar. Dock fungerade EDAn bra på mig men jag har precis som du fortfarande ont i ryggen. Fick prata med en narkosläkare innan hemgång som sa att det kunde hålla i sig ett par veckor och fick Dexofen med mig hem att ta :crazy: Narkotikapreparat som inte kändes så bra att ta eftersom bebis helammas... Har fortfarande (snart fem veckor efter) väldigt ont i ryggen som strålar och när jag ber sambon massera säger han att det är där de satte EDA´n som det onda utgår ifrån och det kan han ju inte massera bort precis... Hur länge sedan är det du fick barn? Är det någon annan här som vet om det är vanligt att det blir såhär?

Det är 7 månader sen jag fick sonen.
Det är mest när jag sitter still i en viss ställning (särskilt när jag kör bil länge) Och om man trycker på det stället där edan sattes som det gör ont. Det strålar ner i ryggen och benet/skinkan på vänster sida.
Borde egentligen söka hjälp, men min erfarenhet av sjukvården är typ "Ta en alvedon och vila" alternativt "Gå ner i vikt"

Dexofen är ingen fara att ta alls när man ammar, det är därför man får det när man är nyförlöst (och som gravid). Det påverkar inte barnet alls. Hade du inte helammat hade du kanske fått ngt annat, men just dexofen är snällt mot amning och bebisar. Dexofen kan man också ta under graviditeten utan problem.

Igångsättningen gick utmärkt men det blev lite starka tuffa värkar. Vid 08 sattes värkstimulerande dropp.Vi använde oss av Lustgas och EDA, vilket fungerade fint. Visst gjorde det rejält ont men slutskedet med krystvärkar tyckte jag ändå var hanterbart.
Nu är vi kvar på BB med vår lilla prinsessa. Tack för att ni delat era erfarenheter-

Grattis grattis :laugh: :banana:

Då kan jag säga att sambon nu kan läsa den här tråden eftersom det finns iaf en positiv upplevelse ;) Han är lite känslig ibland och har vägrat läsa tråden sen de första inläggen :p

Liknande trådar

Ridning Min häst ville inte alls gå fram på ridbanan igår och tjurade rejält för skänkeln - varför? Kan det bero på pälssättning? Så fort jag...
Svar
3
· Visningar
550
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
597
Senast: Cattis_E
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka