Igångsättning När???

lakrits

Trådstartare
Har sett lite olika trådar angående igångsättning av sto som fölat. Jag har dock inte läst dom utan frågar här när ni tycker man ska börja med sitt sto igen.
Om man nu börjar sätta igång stoet hur gör ni då med fölet om det inte är avvänjt. Tas den med på ridtur? Inte ut då givetvis utan inhängnat. Störs stona mycket av det?

För min del har jag inte tänkt vänja av fölet helt förrän det är ca.6 månader vilket jag antar är det vanligaste och mest lagomaste(? ni förstår :D).

Liknande trådar

Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
686
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 740
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 962
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022