lillamyggan
Trådstartare
Någon som vet, egna erfarenheter, av vad som krävs för att bli igångsatt i v 38, 39?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä jag förstår att man inte är kandidat för igångsättning eftersom både barn och jag är fullt friska. Problemet är bara att jag har så gruvligt ont i rygg och sida och brännande smärta på framsidan av magen. Utredning har gjorts och ingen vet vad det kan bero på mer än att bebben trycker på något, ev levern trodde doktorn. Jag mår inte dåligt förutom att allt är en pina. Jag kan inte sitta ordentligt utan måste halvligga och är det riktigt illa kan jag bara ligga. Kan även bara ligga på vä sida så jag sover ju inte så himla bra men vem gör det vid graviditet. Jag kan inte gå särskilt långt. Kan inte köra bil mer än någon km innan jag nästan grinar av smärta. Kan inte stå upp. Ja livet är inte helt kul just nu om jag ska vara ärlig. Vissa dagar är lite bättre än andra men det blir bara värre och värre hela tiden. Antagligen bara att stå ut och hoppas att bebben har vett nog att inte gå över tiden....
Håller med dig.. Men min erfarenhet är att bm samt läkare ine gärna vill ingripa om det inte är absolute nödvändigt. Det ska vara så "förbannat" natruligt, och ofta till ett ganska högt pris.
Jag fick gå övertiden tills det inte absolute inte gick längre. Jag hade också likt ts en skitjobbig graviditet, och ville inget hellre än att komma få bli igångsatt. När förlossningsdatumet var över fick jag vänta i två veckor innan jag blev inlaggd för igångsättning.
kontroll varje dag den sista veckan. I väntan på att komma igång natruligt förstås, vilket är det bästa.
Jag håller absolute med dig... Jag är besviken på mödrarvården kring mitt barns födelse. Till och börja med så fick jag vänta innan de ingrep med en igångsättning, i evigheter...
sen när jag väl var igångsatt fick jag kämpa som en gnu i mer än ett dygn innan de akutsnittade. Följden blev att jag var för slutkörd förr att verkligen ta mig an mitt barn. Nerdrogad och slutkörd.. Vilken lycka
Grejen var att förlossningen under igångsättningen inte gick frammåt alls, bara massa konstgjorda värkar till ingen nytta. tycker att man borde snittat tidigare! Inte mycket som blev naturligt under och kring mitt barns ankommande ... hade man därimot satt igång mig tidigare och snittat tidigare, efter att man konstaterat att det inte hände något. Så hade jag kanske orkat första tiden med barnet på ett annat sätt.