Igångsättning efter hovledsinflammation

H

Häst 2004

Tänkte höra vilka tips o råd ni fått vid igångsättning efter hovledinfl ?
Mitt sto var ohalt vid återbesök för c:a 3 veckor sedan ( hovledsinfl hö bak) fick då klartecken att försiktigt sätta igång henne.
Har promenerat samt skrittat henne försiktigt - häromdagen var hon halt igen :-( Fick ny tid snabbt och ska till klinik imorgon redan !
Kanske satte vi igång henne för tidigt !?

Sv: Igångsättning efter hovledsinflammation

Jo det har gått bra hittils. Vi skrittade c.a en månad, har nu försiktigt börjat jogga igång henne i trav på raka spår. Det är betydligt lättare att rida i skogen med henne... Har vid ngt tillfälle varit i ridhuset ( när är mörkt o regnet står som spön i backen är jag ju tvungen att gå in...) fast där känns det mkt mer att hon är stel o hon spänner emot väldigt i traven till en början... Blir lite bättre när hon är riktigt uppvärmd. Vågar inte riktigt lita på att hon är helt ok ännu är väldigt rädd för återfall....

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 096
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Min häst gjorde ett riktigt rejält balltramp i hagen förra våren. Tog någon månad att läka, efter det vid igångsättning var han...
Svar
6
· Visningar
1 099
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
995
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 528
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar