Westernryttaren

Trådstartare
stallet ska byta från Krafft till Iform,
ni som har det vad tycker ni om det, då jag inte är fan av socker så undrar jag är det mer socker i detta än Kraffts
http://www.iformfoder.se/analys.htm

Är det nått att ha el ska jag skaffa nått eget, nu så ger jag bara 1kg Krafft men Ifroms sida säger 2-4kg för 600kg häst !

Känner igen som ger Iform

Sv: Iform

Vilka sorter är det ni använder/kommer att använda?

Hur mycket man ger beror ju på vad höet har för värden, och räcker det med 1 kg av Kraffts foder så bör ju 1 kg av motsvarande av annat märke också räcka.

Jag har använt mig av Ifrom foder de senaste sex månaderna och jag har nog aldrig varit så nöjd med något annat foder som jag är med Iform.

precis, kolla på vad krafft rekommenderar så ska du få se att de också vill att du ska fodra med så mkt! Har använt Iform, ett foder jag är väldigt nöjd med!

Har använt flera sorter av Iformfodret. Det har fungerat superbra oavsett om det varit till tävlingshästarna eller avelsstoet. :)

I mitt förra stall gav de iform. Ingen häst åt mer än 2 kg per dag och då hade de hösilage med ganska låga värden och många hästar var i tävlingskondition. De flesta hästarna åt mellan 0,75 kg till 1,5 kg per dag.

Det är Komplett de ska ha, ska bli kul att prova & se om det blir ngn skillnad på hästen har hört så mycket bra om det nu.

Puttar upp tråden lite med samma frågeställning om socker i iform som ts. Någon som vet hur mycket socker det innehåller med tanke på att ingrediensen det finns mest av är havre (stärkelse alltså), fjärde mesta är melasserad betpressmassa och sjätte i ordningen är betmelass?

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 143
Senast: Sasse
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 504
Senast: Angel
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 211
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar