Iduns dop!

_Yggdrasil_

Trådstartare
Haha jag har ju glömt att berätta om Iduns dop :rofl:
Den 4 augusti hade vi dop i Mobackenskapell utanför Tidaholm.
Vi hade tyvärr tur med vädret och det var sjukt varmt i kapellet.. Jag höll på att rinna bort av värmen och kände mig allmänt snuskig (som jag brukar göra så fort det bilr det minsta varmt nu mera... Misstänker att det har med graviditet och vikt och mina skojjiga tabletter att göra:cool:)
Men hur som hellst prällen som skulle ha dopet var galet envis så vi fick inte bestämma så mycket mer än psalmerna... Men jag lyckades fixa till så vi fick spela Lasse Tennanders Rötter på dopet iallafall:banana:

Var ganska glad för att vi fick många återbud för det var mycket att göra ändå. Men som tur var så ville alla ha hand om Idun så hon var i tryggt förvar medan jag stressade runt och servade gäster:rofl:

Idun och prällen
Hllerupp.jpg


Jag, Håkan och Idun
Kopiaav100_1055.jpg


Präst, A-L (ena faddern, Jag och Idun, Håkan och P-A (den andra faddern)
efterdopeg.jpg


Efter mycket diskussioner om faddrar så besämmde vi att det bästa var att välja en var. Det tyckte jag var jättebra för jag fick ju då välja min barndoms kamrat (vars dotter jag är fadder till) och Håkan valde sin barndomskamrat. :)
 
Sv: Iduns dop!

va fina ni va allihopa=) de va tydligen poppis att döpa bukebäbisar den 4/8=) Nova döptes åxå då=) + nån bukebäbis till. kommer inte ihåg vilken=)
 
Sv: Iduns dop!

Trevligt att du fick in en sång som du ville :D
Själva höll vi på att missa musiker helt och hållet nu inför dopet :angel:

Kul med bilderna från både erat och Naggurs dop, fast katten jag blev bara mer nervig inför vårat.
 
Sv: Iduns dop!

Vad fina ni är! Idun är verkligen ett fint namn också.

(Men jag hade pinsamt nog inte känt igen A-L om du inte skrivit att det var hon. :o)
 
Sv: Iduns dop!

Vad fina ni är, och Idun är också jätte söt! Jag tycker ni har valt ett fint namn. Kul när det är lite ovanligt!
 
Sv: Iduns dop!

Fina bilder!

Hade prästen några åsikter om att er dotter har ett namn med rötter i en annan religion?
(mkt vackert namn för övrigt :) )
 
Sv: Iduns dop!

Nja prästen trodde att Idun är döpt efter boken "Idun" men så är det ju inte hon är ju döpt efter Gudinnan i asatron... :)
Den enda komentaren hon hade försökt läsa boken men den var för overklig för henne... :D
 
Sv: Iduns dop!

Vad fina ni är! Kul att se kort från dop för Matilda ska döpas den 9 september.
 
Sv: Iduns dop!

Nja prästen trodde att Idun är döpt efter boken "Idun" men så är det ju inte hon är ju döpt efter Gudinnan i asatron... :)
Den enda komentaren hon hade försökt läsa boken men den var för overklig för henne... :D

Menar du Johanne Hildebrands bok? Den handlar ju om samma Idun, så som det kan ha gått till.

Cilla
med en brun Idun i stallet
 
Sv: Iduns dop!

Vad fina ni är på kortet. Måste fråga en sak. Vi är bjudna på dop på söndag. Våra vänner döper sin son i Baltaks kyrka på söndag. Vad köper man i doppresent? Vad är roligt att få? :)
 
Sv: Iduns dop!

Vackert namn, har själv funderat på det.
Men det är efter Johanne`s böcker som jag älskar. :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp