Sv: Idomin.

Om det är farligt vet jag inte. Men jag tvivlar på att det är värt besväret. Katten kommer att slicka bort vartenda uns salva på nolltid.

Jag har en anledning till det, vad tänker jag inte skriva.

Okej, jag tänkte mest om jag kunde komma på något annat som går in fortare..
Idomin tror jag är ganska meningslöst, eftersom att den lägger sig så tjockt utanpå, katten slickar nog i sig det ganska omgående.
Jag skulle satsa på något som går in fort, och hålla i katten en stund.

Någon vegetabilisk olja är nog mer effektivt på kissekatter, alternativt helosansalva som du masserar in en stund innan du släpper katten.
I alla fall om det rör sig om torra trampdynor. Är det sår så är nog helosan bättre än olja.. idominen är så fet så jag vet inte om man kan massera in den ordentligt, så då tvättar nog katten väck den med detsamma.

Eftersom du inte vill säga varför så är det svårt att ge ett ordentligt svar, så du kanske skulle kunna slå en signal till nån veterinär o fråga? De brukar inte ha nåt emot att svara på frågor.

Det är det att han typ sår under som jag tänkte nog läker bättre om jag smörjer, det funkar ju på människor och hästar så varför inte katter.

Beroende på hur såren ser ut hade jag låtit bli att smörja alls. Tvätta med koksaltlösning och sedan låta dem läka. Detta duttande med salvor som främst hästfolk sysslar med är ingenting som gör att det läker bättre, snarare sämre. Men det känns nog bra för oss att dutta dit lite salva :p

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
457
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
727
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
458
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama