Sv: Idol 2013
KL
Jag kollar! Eftersom både jag och sambon håller på mycket med musik så bli det att vi följer sådant här slaviskt.. Och expertkommenterar såklart!
Matilda: Ett år för tidigt, minst! Men visst finns det något där bak.. Dock har hon en del timingproblem och de är svårlösta då det handlar om takt och rytm, hon är nog inte tillräckligt musikalisk helt enkelt! Hon åker nog i nästa skulle jag tro!
Kevin Är en ganska trist och faktiskt inte särskilt begåvad sångare. Är nog enbart med för att programmet ska få rubrikerna med fotbollen. Suck! Han sjunger surt alldeles för mycket och det saknas feeling.. Det BORDE vara han eller Matilda som åker ut nästa gång.
Mirjam: Mycket begåvad och känns liksom "ganska färdig" som artist! Hoppas hon blir kvar länge i tävlingen!
Sakib: Det här är faktiskt riktigt dåligt! Hans totala slakt av Get Lucky förra gången gör att min kropp vill vrida sig i plågor. Stora Timingproblem och sjunger rätt dåligt. Helt rätt att han åkte!
George Har en stämma av guld! Jag önskar svenska folket kunde förstå vilka otroligt svåra tekniker han besitter. Vissa saker han gör är så jävla bra så det är inte klokt!
Gabriel: Växer! Gillade inte alls i början men det finns något där som jag gillar mer och mer, hoppas han stannar ett tag till så man får se vart det kan landa!
Sandra En av de mest begåvade sångerskor vi haft någonsin i Idol men hon blir lite för tråkig i sina val. Hoppas hon släpper på det där för den här tjejens teknik är helt otrolig! Hon gör helt makalösa grejer som ingen som inte håller på med sång själv kan förstå sig på hur sjukt svåra de är! Det är vissa detaljer jag pratar om.
Elin Cool tjej! Duktig sångerska som är sjukt bra på scenen! Men.. har ni tänkt på att hon går som en brotterska ända tills precis när hennes scenframträdande börjar, då blir hon en cool, tuff artist!? Hoppas hon blir kvar ett tag!
Erik Rapp Superbegåvad! Är också en sån som gör så sjukt snygga grejer att man måste vara väl insatt för att förstå! En enorm begåvning!
Tyvärr tror jag inte svenska folket kommer förstå hans storhet..
Jens Skön snubbe som var riktigt riktigt bra sist! Avicii var sådär gången innan men den här killen är skönt gubbrockig och jag hoppas han blir kvar länge!
Sara S Jag har SKITSVÅRT för det här tillgjorda "Jag vill låta som Katie Melua" (lägg till andra artister som Duffy, Miss Li mfl som folk ska härma) som så många kör med just nu! Det blir tillgjort och onaturligt! Jag tycker faktiskt inte hon har gjort särskilt bra grejer. Visst kan ehnnes ton vara ball stundvis men nää.. är så kräkfärdigt trött på att alla vill låta sådär.. Åker ut efter Matilda och Kevin hoppas jag!