identifiera rasen!

wtf

Trådstartare
Sambon försöker förklara för mig vad han har sett för ras vid affären..
kan inte komma på vad han menar!
en ungefärlig storlek som en jrt, "rufsig som en gathund och samma färg som en tax", inte platt nos men inte heller lång som en jrt. rasen har varit med i nån film som han inte kommer på namnet på..
liknande öron som dvärgschnauzer.

hjäääälp :p

Sv: identifiera rasen!

Jag förutsätter att det är en röd tax du menar;) Hade den brun eller svart nos?

Film? Inte reklamen hos ATG? :idea:
Där finns det en Australisk terrier, vanligaste färgerna är enfärgat röd och blue and tan. (Färgad som en Yorkshireterrier ungefär...)

Låter väldigt mkt som borderterrier tycker jag, eller kanske en cairnterrier eller australisk terrier?

Edit: kom nu på att han hade sagt öron liknande en schnauzer, det passar ju inte in på cairnterrier...

Det finns en "helgalen" borderterrier i filmen "Den där Mary".
Hm...jag har tre border själv...och de är ungefär som i filmen...

Kan det vara en Griffon han menar ?

Min första tanke var filme "Livet från den ljusa sidan" med Jack Nicholson :) Där finns en rufsig och otrimmad Griffon med.

Liknande trådar

Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 815
Senast: Fraegd
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 098
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 710
Senast: Dandylinn
·
Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
7 072
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka