ideal, vart handlar man?

snigelfarmor

Trådstartare
Jag har suttit i veckor o kollat selar. Till sommaren ska jag köpa en till att tävla i.
Jag vill hemskt gärna ha en ideal, de ligger i rätt prisläge och har gott rykte. MEN....

Var ska man köpa dem? Börjes har ju billiga priser, men finns det så att man kan köpa direkt från ideal, eller från Holland, Danmark, Tyskland? Kollade på en norsk sida som sålde ideal, men de var dyrare än börjes tyvärr, men de hade iallafall bilder på Leather Tack Combiselen som jag känner kan passa mig. Den finns i brunt/svart oxå för samma pris tydligen.
Mitt max pris ligger runt 6000 kr, vet ni några andra selar så snälla, säg till!
/jenny

Sv: ideal, vart handlar man?

Jag har ringt och kollat med Börjes, och de går att få i brunt där också! (mycket snyggare!!)

till samma pris?
Du råkade inte höra dig för om de kan ta hem allt ideal säljer på deras hemsida?
annars har jag en uppgift imorgon.
/jenny

Blev det någon Ideal-sele? Är nyfiken på vad det är för kvalité. Funderar på att köpa en sådan maratonsele, det är väldigt bra pris på den i Börjeskatalogen. Kör visserligen bara fjordingen med en rockard här hemma än så länge, men det känns som att jag kan ju lika gärna köpa en ordentlig maratonsele med en gång så har man det ifall man nu kommer så långt som till tävling nångång.

nix.. men nu när tävlingssäsongen börjar är det verkligen dags! Det lutar ju åt ideal fortfarande, finns ingen som kan matcha börjes för vad jag har hört är alla nöjda med sina ideal selar.

Är sugern på att klämma på den nya leather tack selen.
Någon som vet vad "oljat" läder innebär?

/jenny

Jag har en Willabsele som jag tycker är fin och bra, den ligger också bra i pris.

lila skrev:
Jag har en Willabsele som jag tycker är fin och bra, den ligger också bra i pris.

vad är bra i pris?
Är det den du har på bilden i lycksele?
har ju nyligen dykt upp tokor som tycker 400 spänn för vantar är billigt Hint Hint*

Japp, det är det men draglinorna på den bilden är i rep och inte de som eg hör till selen.

Jag betalade 5700 kr för den för 3 år sedan.

Liknande trådar

Utrustning Jag åkte av rejält för snart ett år sen och skadade mig allvarligt vilket gjort att jag varit 'out of action'. och jag har tyvärr...
Svar
15
· Visningar
2 694
Senast: angelwings
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 559
Senast: Kirie
·
Islandshäst Har suttit och läst annonser här på buke idag om islandshästar till salu. Vad är Splash anlag/splash bärare? Aldrig hört tidigare...
2
Svar
24
· Visningar
7 567
Utrustning Jag behöver råd.. Jag sålde min sadel(trodde jag) till en tjej i Norge, hon mailade kvitto på insättningen och jag skickade sadeln...
Svar
12
· Visningar
2 617
Senast: Liselott76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka