Idag var jag

S

soma

så här nära .......................................................................... att trampa på en huggorm. Jag såg den inte för den låg mitt på skogsvägen (ca 1,5 m bred) och var mer brun än grå. Smälte in väldigt bra. Jag såg endast att det "glittrade till" i backen. J*r vad rädd jag blev. Började studsa på stället. Wilton kollade på mig som jag var helt knäpp. Men såg aldrig ormen. Ormen däremot glodde hela tiden på oss men gjorde inte en ansats att flytta sig. BLÄ vad de är äckliga! :eek:

Sv: Idag var jag

Åå jisses! :eek: Jag hade blivit skräckslagen och hade säkert pinsamt nog börjat gråta också, är så himla rädd för ormar! :o

Ååå.. FYYY! Jag tänkte på det igår när jag var ute på promenad. Jag får panik bara jag tänker på det.

(och Lidl)

Jo, jag blev rädd. Men promenerade med en lugn snäll farbror och hans Foxterrierhona som Wilton gillar så då får man ju skärpa till sig lite :cool:. Hade jag varit själv hade jag nog blivit räddare... konstigt vad grupptrycket gör med en... Men hade någon filmat så såg jag ut såhär ett bra tag :bump::bump::bump:

Våran hund blev huggormsbiten för ett tag sedan, och han var illa däran. Han fick, efter några timmar på vet. station, komma hem och hade dropp i ungefär ett dygn. Han fick inte röra på sig annat än ute på gården när han skulle pissa, annars skulle han ligga i bur. Nu får han vara ensam ute på gården, men inte busa och definitivt inte motioneras. Om en månad ska han till vet. igen och ta prover för att se om han fått några skador på hjärta, lever och/eller njurar.

Ormen försvarade ju sig bara, så man kan ju inte riktigt bli arg.

Klart att den glor, den kan inte blinka. Och där kommer två enorma monster och stör honom när han försöker bli varm.BLÄ vad äckliga hundar och människor är.

Man har ju alltid en förmåga att tycka allt är större än vad det är. Får erkänna att jag är också sån :angel:

Men en sån bred huggorm måste vara världsrekord :rofl:

Man har ju alltid en förmåga att tycka allt är större än vad det är. Får erkänna att jag är också sån :angel:

Men en sån bred huggorm måste vara världsrekord :rofl:

Ja.. och det var ju inte 1,5 meter lång utan BRED! :rofl:
..eller kan det vara skogsvägen hon pratar om?? ;)
Nää det tror jag inte. Känner mig väldigt trött idag och jag har väldigt tråkigt på jobbet så tack soma för denna tråd!

Har också stött på en massa ormar. Men nu sticker jag in med en liten fråga ( om det är OK för Ts såklart! ); Luktar ormar inte något ? För mina vovvar brukar vara såå nyfikta på allt som rör sej, men ormar har de gått förbi många gånger utan att ens har tittat åt ormens håll. Inte förens jag visat dom har de reagerat, och då vart jättenyfikna ( Självklart var det en snok! ) :)

Klart dom luktar nåt.

Finns ju några hundar i sverige som man använder o söka hasselsnok med. Så förmodligen luktar arterna lite olika dessutom.

Själv trampa jag på en förra veckan, lillebrors komentar

"Emme du står på ormen"

haha han är bara för söt lillbrorsan, inte ett dugg rädd. Sen roa han sig med resten av dagen att härma mig när jag såg det "IIIHHHH" :eek:

;)

åååh vad underbart! Jag hade blivit jätteglad om jag stött på en! :D Dock inte lika kul att du höll på att trampa på den, hade varit synd om både dig och ormen då. Ormar är bland de underbaraste djur som finns :love:

Jo, jag såg den lilla missen men orkade inte ändra. Tänkte "det är väl ingen som går igång på det..." :rofl: Kul att man kunde glädja någon (rättelse några) :D

Jo jättevacker på håll... eller nja jag vet inte. Klart det var en fin orm, men den skulle varit ännu finare långt långt långt bort från mig :D

Det finns en hel del orm här nere vid ån, senast förra veckan trampade min hund på en snok :crazy: Och det är inte sant att ormar är mer rädda för människor än vad vi är för dem, för jag var rejält rädd och ormen bara låg där och såg trött ut

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Ägare av hund offentligt?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka