Idag var det jag som var den kassa hundägaren :(

Dentaku

Trådstartare
Den där oansvariga slarvpettern, vars hund rusar fram till en annan och det blir bråk, that's me. Han var inte lös och är inte aggressiv heller, men drog kopplet ur handen på mig när jag var upptagen med att slänga bajspåse och rusade fram till en stor chow-chow i flexikoppel som dök upp från en port. Denne tolererade naturligtvis inte sådant burdust och ohyfsat beteende utan fräste ifrån och min fjant, som egentligen är ranglåg, har den dåliga vanan att svara upp i sådana lägen.

Nu blev det inte mer än så eftersom jag rusade fram och slet bort min hund allt medans jag röt väl valda ord. Den andra hundägaren var helt passiv, inte särskilt konstigt hon blev nog chockad plus att hon befann sig en bit bort från sin hund. Jag hann fråga om det gick bra innan hon försvann iväg och hon sa att hon trodde det men däremot glömde jag mitt nöt helt att be så hemskt mycket om ursäkt, jag var i mitt upprörda tillstånd mest inriktad på att min slyngel inte ens fick titta på den andra hunden. Tyvärr var det inte i mina hemkvarter heller, annars skulle jag kunna hålla utkik efter dem framöver. :crazy: :o

Och jadå, bara så att ingen behöver påpeka det, vi tränar stenhårt på hundmöten, träffade en hundinstruktör senast i förrgår och har en ny tid inbokad. Men det hindrar naturligtvis inte att jag skäms som en hund(min dumma mördarcollie verkar dock inte skämmas alls). Kände mest att jag dels ville skriva av mig, dels faktiskt vara någon som erkänner sina brister i hundhavandet och inte bara skryta om när det går bra.

Sv: Idag var det jag som var den kassa hundägaren :(

usch, jag lider med dej... var med om nästan exakt samma sak, förutom att det var helt mitt fel och en miljon ggr värre (eftersom min hund var lös "med flit").

Tog en snabbtur i skogen, beckmörkt ute och elljusspåret var inte ens tänt så jag tänkte att "vad sjutton, nu är ju ingen ute, han kan få vara lös". Och gick i min egna lilla värld, tänkte väl inte så mkt på att det faktiskt kan finnas likasinnade som också trivs att promenera i stjärnornas sken.
Hinner uppfatta att det är en människa längre fram på stigen, Goliat (som befinner sej ca sju meter framför mej och står och nosar i nån buske) ser inte personen så jag kallar in- med resultat att Goliat vänder för att se vad som får mej att låta så panikslagen. Skiter i att jag just ropar och springer fram till ekipaget. Som består av en nybliven granne och en hundilsken taxtik som inte uppskattar min burdusa hunds påhopp.
"förlåt, förlåt, förlåt, jag såg dej inte!!"
Vad säger man?
Jag är en sån idiot.
Långlina härnäst.
Bättre uppsikt.
Förlåt!:(

Jag råkade ut för något för ett par månaders sen, jag skämdes som en hund. Har hänt två gånger med 3.5 års mellanrum så det var synnerligen oväntat.
Vi stötte ihop så plötsligt att jag i princip inte såg dem innan hundarna var ihop.

Den där oansvariga slarvpettern, vars hund rusar fram till en annan och det blir bråk, that's me. Han var inte lös och är inte aggressiv heller, men drog kopplet ur handen på mig när jag var upptagen med att slänga bajspåse och rusade fram till en stor chow-chow i flexikoppel som dök upp från en port. Denne tolererade naturligtvis inte sådant burdust och ohyfsat beteende utan fräste ifrån och min fjant, som egentligen är ranglåg, har den dåliga vanan att svara upp i sådana lägen.

Nu blev det inte mer än så eftersom jag rusade fram och slet bort min hund allt medans jag röt väl valda ord. Den andra hundägaren var helt passiv, inte särskilt konstigt hon blev nog chockad plus att hon befann sig en bit bort från sin hund. Jag hann fråga om det gick bra innan hon försvann iväg och hon sa att hon trodde det men däremot glömde jag mitt nöt helt att be så hemskt mycket om ursäkt, jag var i mitt upprörda tillstånd mest inriktad på att min slyngel inte ens fick titta på den andra hunden. Tyvärr var det inte i mina hemkvarter heller, annars skulle jag kunna hålla utkik efter dem framöver. :crazy: :o

Och jadå, bara så att ingen behöver påpeka det, vi tränar stenhårt på hundmöten, träffade en hundinstruktör senast i förrgår och har en ny tid inbokad. Men det hindrar naturligtvis inte att jag skäms som en hund(min dumma mördarcollie verkar dock inte skämmas alls). Kände mest att jag dels ville skriva av mig, dels faktiskt vara någon som erkänner sina brister i hundhavandet och inte bara skryta om när det går bra.

Min hund hade massiva problem med andra hundar och det visste jag om, så hon var nästan aldrig lös, men det hände nån gång att hon slet sig ur kopplet, då det gick sönder och jag skämdes så mycket :o

Usch, sånt är inte alls roligt, men misstag händer ju faktiskt alla.

Min lilla bc flög rätt på två stora, äldre tikar för ett tagsen.
Han var förvisso lös, på lydnadsplanen och jag böjde mig ner för att plocka upp kopplet. De andra hundarna var typ 30 meter bort och han bara for iväg rätt in i deras käftar.

Ägaren är jag dock lite bekant med, jag bad så hemskt mycket om ursäkt men hon tyckte mest synd om min lilla. eum.
Det var ju helt och hållet mitt fel - jag borde platsat honom innan jag böjde mig ner, jag VET ju egenligen att jag alltid behöver ha honom under kommando lös. Men, shit happens och ingen skada skedd.

Usch sånt är aldrig kul..

Varit med om något liknande när min grabb var valp. Han slet sig och fick fnatt; sprang omkring i ren glädjeyra med koppel flängade efter sig.. Samtidigt kom det ett par joggandes där tjejen blir helt hysterisk, ställer sig och vrålhåller i sin kille och skriker som en galning. Vilket självklart triggade valpen ännu mer.

Fick till slut tag i min odåga, bad om ursäkt med fick en utskällning till svar. Fy sjutton vad jag skämdes!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka