Idag ska jag ta bort min katt

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare simpe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 678
S

simpe

Usch idag vaknade jag av att jag grät :cry: Kl 11 idag har jag tid hos vet för att låta min gamla katt Sara få somna in och det känns så himla jobbigt. Jag har haft henne i 14 år och nu är hon väldigt risig men jag känner ändå så dåligt samvete.
Vet frågade om jag ville vara med och igentligen vill jag inte det för den sista bilden jag vill ha av henne är att hon lever, samtidigt vill jag ju inte att hon bara ska ha främlingar omkring sig när detta sker.
Hur skulle ni ha gjort? :cry: :cry:

Sv: Idag ska jag ta bort min katt

En kissekatt hade fått somna i mitt knä om jag tagit bort den hos vet., helt klart.

Tycker synd om dig... :(

Min kisse som jah oxå haft i 14 år avled för ett tag sen... Han var ganska dålig när när han dog. Dom hade beställt tid hos vetis på måndagen men på lördagen drog han sitt sista andetag... Han somnade i så lugnt...

Jo jag har bestämt mig att vara med, kommer nog att känna som att jag svek i slutat annars.
Fy jag harr aldrig behövt göra detta innan och jag mår skit fast att jag vet att detta är det bästa för henne.

Det är nåt utav det svåraste man behöver göra, att ta farväl av en vän, men tänk vilken trygghet hon kommer känna om hon får rulla ihop sig i din famn och bara somna? och du kommer också slippa det dåliga samvetet om du inte var där :cry:
Jag känner med dig! :cry:

*stor kram* :cry:
Det är jättejobbigt. Men du får försöka tänka på alla glada stunder ni har haft. För en katt hade hon nog ett jättebra liv. Och fick dö gammal med sin matte nära. Det kunde nog inte bli bättre än så.

Hej

allt gick mycket lugnt och värdigt till när Sara somnade in. Vet gav henne sprutan och lämnade mig ensam med henne så jag kunde hålla henne i famnen och vagga henne när hon somnade. Sen satt jag och höll henne tills hon slutade andas.
De hade ett speciellt rum för detta som var som ett litet vardagsrum med svag belysning så jag satt i fotöljen med henne. När hon slutat andas sa vet att jag fick stanna hos henne så länge jag ville.
Jag är glad att jag var med henne och fick vara ensamma tills slutet, hon var lugn hela tiden. Mycket tårar blev det när hon somnat. :cry:

Åh, nu gråter jag. Så fint du skrev om det hela.

Min gamla Hobbe ligger här bredvid mig nu (12 år) och jag bävar för den dagen som närmar sig. Än så länge är han pigg och leker fortfarande.

:cry: :cry: :cry:
Bra ändå att du var med henne, även om det måste ha känts otroligt svårt.
Det är detta man bävar för, att man överlever sina djur.. Man vill ju ha dem hos sig för alltid!
Stor tröstkram till dig..

:cry:

Något av de svåraste beslut man är tvungen att fatta som djurägare är när ens vän ska gå. Men det låter som Sara fick ett av de värdigaste och trygga avsked som en katt kan få.

Jag tycker det är viktigt att ta bort den innan den blir för dålig. En uppfödar-kollega tig bort sin vackra Brittisk Långhår när hon började ha problem att hoppa upp på saker hon alltid var på i vanliga fall. Hon var 15 år då.
Katter är ett släkte med massor av stolthet och pondus och jag vill låta dom behålla det in i det sista.

Men det är jag det.

Detta är alltså inget påhopp på dig, för du verkar göra så utan bara mina tankar i största allmänhet om katter.

Usch vad sorgligt!! :cry: :cry: :cry: :cry:

Min katt Rut dog i Juli i år och det var så hemskt. Jag saknar och tänker på honom varje dag. Jag gråter för minsta lilla jag hör om någon katt.

MVH Sanna

Va fint att du va me ända in i slutet. Hoppas jag klarar av det också när mina två gamlingar inte hänger med längre.

Imorgon ska jag in med stallkatten som står mej väldigt nära då han kom in och var väldigt hängig. Överlever han natten så hoppas jag att det finns iaf en liten chans att dom kan få han på fötter igen.. men.. tror det är stor risk att han inte finns med mig i bilen hem imorgon. även att jag inte vill ge upp hoppet.. :cry:

Usch vad jobbigt... En av mina favvokatter fick cancer i somras och jag blev tvungen att avliva honom....Jag satt där tills han somnade...Usch och fy vad man gråter :cry: :cry:

Jag har valt att vara med när jag avlivat mina katter. Det är jobbigt, men också skönt att se dem somna stilla och kunna ta adjö in i det sista. Dessutom vill jag ändå minnas även den stunden - så att jag inte blir osäker och inbillar mig att "tänk om de inte tog bort honom/henne". Jag kan lätt få såna ologiska tankar om jag inte sett mina djur döda.

Men det är helt upp till varje person om man klarar det eller inte.

Hoppas allt gått bra för dig, trots det jobbiga beslutet. Dåligt samvete ska du inte ha! Om katten är dålig så är det rätt beslut.

simpe skrev:
Hej

allt gick mycket lugnt och värdigt till när Sara somnade in. Vet gav henne sprutan och lämnade mig ensam med henne så jag kunde hålla henne i famnen och vagga henne när hon somnade. Sen satt jag och höll henne tills hon slutade andas.
De hade ett speciellt rum för detta som var som ett litet vardagsrum med svag belysning så jag satt i fotöljen med henne. När hon slutat andas sa vet att jag fick stanna hos henne så länge jag ville.
Jag är glad att jag var med henne och fick vara ensamma tills slutet, hon var lugn hela tiden. Mycket tårar blev det när hon somnat. :cry:
Vad skönt att allt gick bra efter omständigheterna. Sörj nu din kisse, men glöm inte att minnas alla era fina stunder och att sen gå vidare i livet längre fram.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 319
Senast: Otherside
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 488
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 210
  • Artikel Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 950
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka