Idag kunde jag förlorat Ami....

ancan

Trådstartare
Vår ena schnauzer, Ami har gått här och bäddat och förberett för sina kommande valpar. Allt har sett normalt ut - fram till i söndagskväll(dygn 63) då hon inte följde det vanliga schemat riktigt.

Vi började misstänka skendräktighet (som drabbade hennes mamma) dels för hennes underliga beteende, dels för att hon inte vuxit till sig som brukligt det sista.

På natten satte hon dock rejält ljuver, fort och MYCKET vilket inte heller kändes bra... ökade kalkintaget direkt och hon piggnade till igen.

Igår(TI) började hon ha ett "normalt " öppningsskede, men det drog ut på tiden.

Hon var pigg, klocken två inatt var vi ute och då orkade hon minsann jaga katten upp i trädet utanför:grin:
Men inget värkarbete startade - trots stort ljuver,"glegg " där bak osv.

Hon blev snabbt sämre framåt morgontimmarna och vid 6 tiden beslöt jag mig för att åka till veterinären.

För att göra historian kortare- hon snittades, för alla insatser med kalk, värkstimulerande osv hjälöpte inte alls.

Det visade sig att hon hade en infektion - men trots detta så fanns där iallafall en levande valp...

Så- nu har jag en trött,nyopererad men nöjd tik här hemma, med en liten "Hedda" jämte sig i lådan:banana::love:

Är så glad att jag åkte in i tid - jag har min älskade vovve kvar:banana:
ami63dygn-svalkarmagen.jpg

Sv: Idag kunde jag förlorat Ami....

Underbart att det löste sig så väl! Du förtjänade säkert den turen eller så hade din lilla hund en rejäl skyddsängel på sin sida.

Vi är verkligen tacksamma (o lyckliga) att vi har en levande tik med oss hem igen... det var inte skoj att på vägen in till vetten se hur hon blev allt sämre - fort gick det också... väldigt vad lång tid det tar att köra några mil när man har akut bråttom:grin: - och jag höll inte hastighetsgränserna precis:devil:

:banana: Tur att det gick bra!

Undrar hur många gånger man kört till veterinären akut... Allt annat än lagligt dessutom, man blir F1 förare när det väl gäller :angel: En gång körde jag 120 på 70 väg :o :o Vad gör man inte för de små liven? :love:

Vilken tur att du förstod att det behövdes Vet vård och
så skönt att allting gick bra!!!

vilken tur att det gick bra. Såg att du hade ringt igår. men hade en liten som inte var allt för samarbetsvillig så jag kunde inte ringa tillbaka. Hur mår Ami-grisen nu då. Fick hon komma hem direkt? Jag får nog ringa dig sen...

Åh, en liten Hedda.:love::love:

Stressade timmar när man inte vet hur det ska sluta, men härlig läsning att du åkte i tid och du fick din hund med dig hem igen.

:laugh:

Joddå...jag har båda två med mig hem . Ami och lilla Heartbeat "Hedda" - ,namnet på valpen kom ju självklart, både jag o vetten hoppade till av förfåning o lycka när vi såg sett hjärta slå i allt det grumliga på u .ljudet..:bump::love:

Allt ser bra ut nu iallafall.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka