Idag har det hänt något alldeles speciellt..

MrsScabtree

Trådstartare
För Ians kusin Humlan(Smash Here she comes) blev härmed Jaktchampion!!! Hon är därmed den första westien i Sverige någonsin som tagit ett jaktchampionat. Hur jäkla fräckt är i det? Oh vad jag hoppas att Ian bär på samma anlag nu, jag är så glad att jag skulle hjula om jag kunde! :love::banana:

Sv: Idag har det hänt något alldeles speciellt..

klart att ian ska bli jaktchampion han också! det är alltid trevligt att höra att en ras är på rätt väg :)

ÅH vad kul! :bump::bump:
Jag håller alla tummar jag kan för att det ska gå precis så bra för Ian som du hoppas att det ska göra ;)

Åh vad roligt!:D Tycker westien verkar vara en sån härlig ras som sitter högt upp på min vill ha lista och då är det extra kul att höra att den utvecklas mot en mer arbetande hund.

Häftigt. Bara ut o träna nu för klart det ska bli fler.

Härligt!

Jaktchampionat - är det grytjakt i detta fallet?

Jajamen det är grytjakt! Hon sprängde i detta fallet en räv, dock skjöts den ej.

Åh vad roligt!:D Tycker westien verkar vara en sån härlig ras som sitter högt upp på min vill ha lista och då är det extra kul att höra att den utvecklas mot en mer arbetande hund.

Nja, det kan jag dock inte vara så modig att säga att en gör. Min uppfödare är nog den enda i landet som gör detta med sina westies tyvärr. :(

(Och kanske snart jag?)

Nja, det kan jag dock inte vara så modig att säga att en gör. Min uppfödare är nog den enda i landet som gör detta med sina westies tyvärr. :(

(Och kanske snart jag?)

Många bäckar små.. :p Men när en börjar med någonting brukar man kunna dra med sig fler och fler så jag håller tummarna för att den ska bli mer jakthund och lite mindre soffhund.

:bow: till alla som håller på iaf ;)

Jajamen det är grytjakt! Hon sprängde i detta fallet en räv, dock skjöts den ej.

Åh vad kul! Hon måste vara en riktig tuffing!:D

Är det i praktiken så att hunden måste jagat en del för att klara ett sådant prov?

Åh vad kul! Hon måste vara en riktig tuffing!:D

Är det i praktiken så att hunden måste jagat en del för att klara ett sådant prov?

Ja, eller den måste ha jagat "reellt" sas. Den här tiken har tidigare jagat grävling, men tror inte hon har jagat röv förr faktiskt, så bara det gör det extra intressant :)

Ja, eller den måste ha jagat "reellt" sas. Den här tiken har tidigare jagat grävling, men tror inte hon har jagat röv förr faktiskt, så bara det gör det extra intressant :)

:eek: :rofl: :rofl:

Nej men seriöst, stort grattis! Hoppas det går lika bra med Ian!

vad kul!!!!

hoppas det går lika bra för dig! :)

Gud va kul! :) Har du nån bild på henne?

Klart din lille ska bli champinjon också :love:

Åh grattis så duktigt!

Jag tror stenhårt på dig som uppfödare, nästan så man borde ha sig en westie. :D

Skriver under på det, nästan så man måste ha "bara för att" och stödja! :D

För Ians kusin Humlan(Smash Here she comes) blev härmed Jaktchampion!!! Hon är därmed den första westien i Sverige någonsin som tagit ett jaktchampionat. Hur jäkla fräckt är i det? Oh vad jag hoppas att Ian bär på samma anlag nu, jag är så glad att jag skulle hjula om jag kunde! :love::banana:

Åh vad kul! Hoppas de sätter in en bild och lite text i Hundsport. Det är alltid kul att läsa om hundar som gör något ovanligt.

Nu vet du vilka förväntningar vi alla har på dig och jycken! Klart ni skall gå i kusinens fotspår. :)

Åh vad kul! Hoppas de sätter in en bild och lite text i Hundsport. Det är alltid kul att läsa om hundar som gör något ovanligt.

Nu vet du vilka förväntningar vi alla har på dig och jycken! Klart ni skall gå i kusinens fotspår. :)

Förutsatt att han tänder till på vilt så ska det ju inte vara ett problem :)
Det kommer nog att komma ett reportage i terrierposten, ska kolla upp det!

Tack alla för grattisarna, ni kan kika in på min hemsida så finns det bild på henne :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka