Idag får Sparris somna in.

falukorw

Trådstartare
Igår kväll blev min lilla Sparris dålig. Kunde inte gå utn vinglar samt ser avmagrad ut. Avmagringen måste gått väldigt snabbt då jag inte sett det förän nu. Hon är ju bara 2 år och 9 månader. Brukar inte gerbiler bli äldre än så?

Har bokat tid för avlivning 10.30 idag. De blev väldigt förvånade när jag ringde för det är tydligen inte vanligt att man kommer in med så små djur. Vad gör alla med smådjur? Jag vill ju inte att hon ska ligga och vara dålig.

Värst är det för kompisen Sqaush som blir ensam kvar. Men det är ju inget man kan gör något åt. Får se till att jag pysslar mer med henne

En bild på lilla tjejen
Sparris062.jpg

Senast ändrad:
Sv: Idag får Sparris somna in.

vad tråkigt. Det har jag också funderat över, hur man gör med avlivningen på små djur...

Vet ni inte vad avmagringen beror på?

Det har gått otroligt snabbt med avmagringen. Det jag märkt innan är att hon druckit onormalt mycket.
Har varit i kontakt med veterinär innan som trodde det kunde vara njurarna. Men man gör inget på så små djur tydligen.
Känns bäst att hon får somna in utn tt lida mer än nödvändigt.

Heder åt dig som avlivar på ett humant sätt.:bow: Det spelar väl ingen roll om det är ett stort djur, eller en liten råtta. De är ju levande varelser som gett så mycket glädje under sin livstid. Har hört så många skräckversioner hur en del gör, men det vill jag varken tala om eller ens tänka på.

Kan inte råttan fått i sig något dumt som fastnat i tarmen/magen? *spekulerar*

Fint av dig att avliva den lilla på ett bra sätt.
Det är nog tyvärr alldeles för många som tar saken i egna händer, så att säga :crazy:

Liknande trådar

Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
7 719
Senast: Dopy
·
Hästvård Hej! För ca en vecka sedan började min ponny att hosta och någon dag efter att vi upptäckte hostan upptäckte vi även att hon snorar i...
Svar
9
· Visningar
1 423
Senast: Freazer
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
951
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Igår var den värsta dagen på länge.. Min älskade katt Sigge fick somna in. Han hade något som veterinären tror var en stroke under...
Svar
6
· Visningar
1 330
Senast: Sulax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?