Idag blir jag hundägare!!!

M

Mariika

Är så glad! Ni som kanske läste min tråd jag skrev för några veckor sen, vet att jag länge funderat på att skaffa en hund. Har varit inne på en mindre hundras, typ beagle, men så blev inte fallet :smirk:

Hunden som idag kommer skrivas över på mig är några bekantas sex månader gamla schäfer/siberian husky blandras! Jag har de senaste månaderna varit hundvakt åt honom nån gång i veckan och fallit pladask för honom. Och nu när han tyvärr inte av personliga skäl (som jag fullt accepterar) inte längre kan bo kvar, så undrade dem om jag inte ville köpa honom.

Och så blev det :bump:Här kommer lite bilder på (om några timmar) min hund Kenzo :love:

cimg3324_1192447945.jpg

cimg3433_1192447997.jpg

cimg3408_1192448032.jpg

Sv: Idag blir jag hundägare!!!

Men hallåå...lagligt o vara så söööt!!!??? :love:

Alltså öronen...gos gos...
Lycka till!! Perfekt att känna vovven med!!

kl
Nååå :love:

Kan ingen förbjuda folk att lägga ut så söta bilder på så söta valpar :confused: ;)

Senast ändrad:

WOW vilken snygg hund! Helt ärligt alltså, mitten bilden är ju helt:love:

Synd att han är blandras, ser ut som en (riktigt fin sådan) schäfer.

Vad ska du göra med honom då?:)

Tackar alla! tycker själv han är världens finaste :love:

Jag vet inte riktigt än, vad jag ska ha honom till, men jag spinner små planer här hemma ska ni veta :smirk:
En sak är i alla fall klar och det är att han ska få lära sig dra en hundskrinda när han växt färdigt, kom på att då jag förmodligen kommer flytta norrut för studier i höst så kommer jag inte ha tillgång till bil, och då kom jag på att han ska få dra sin egna mat :D

I januari ska jag åka upp till min syster i Björkliden och jobba i en fällby, så då ska jag prova hans siberian husky anlag ute i fjällen, får se vad han tycker om det.

Jag har alltså inte tänkt ut någon specifik gren för honom, utan jag kommer prova lite olika och se vad han gillar. Han är väldigt lydig nu så kanske något inom det området. Tiden får helt enkelt utvisa vilken uppgift han ska få, någon kommer det bli i alla fall, måste ju bibehålla kroppsformen :d

ääähh, det är ju blandningen som är charmen! ;)

Se ovanstående svar för vad jag har för planer för honom...

Förresten, om någon kommer på någon bra uppgift, shoot :banana:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 337
Senast: AnneB
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 078
Senast: machafuko
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 079
Hundhälsa Min hund har aldrig haft problem med att vara ensam. Han kom som omplacering när han var nästan sju månader och trots stor stress, många...
Svar
19
· Visningar
2 816
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka