Idag är de billiga...

Pettsson

Trådstartare
Mina katter, Faló och Lea brukar vanligtvis förgylla alla mina och sambons dagar. Det har de gjort ända sedan de var små!

Men inte idag och inte igår, absolut inte idag! Jag har nu jagat levande möss i detta stora åbäke till hus tusen gånger. Eller ja, fem, men det räcker gott och väl för min del.

Dessa två har tidigare bott med oss i Skåne. När vi nu flyttat åter hemåt och katterna bott längre norr ett tag, i stort hus med enorm loge och massa roliga utrymmen, så är de ibland inte lika söta.
De har visserligen lärt sig jaga (kan man ju anta då, två år gammla..... :grin: ) men den lilla detaljen döda har gått dem förbi. Så blödiga jag jagar katt med mus i munnen, musen ramlar ur, galna jag jagar snabb mus, mus springer in under allt den kan finna osv., osv. Gah! :eek:

Efter dessa rusher inser jag att jag har likadana att vänta varje dag framöver och får nog vänja mig vid det. Bara de inte tar med dem upp i sängen när trötta jag sover...

Sv: Idag är de billiga...

Isch stackare. Kan du inte sätta ut såna där snälla små musfällor som inte katter kan skada sig på.

Kanske är en bra idé :idea: Idag har jag börjat min morgon med att fånga ytterligare en :grin: En rädd liten stackare som mina bägge satt och glåmade på. Usch, den sprang inte ens iväg när jag skulle ta den. Helt oskadd dock!

Men som sagt, ett par såna skulle man kanske införskaffa. Är de dödliga eller fångas musen? Var köper man sådana?

Usch, det är så äckligt, för att inte tala om väldigt obehagligt för musen!
Jag tyckte det var illa nog förra sommaren när vår katt bar in döda fåglar och gömde under sängen som man sedan fick skrapa upp från golvet när man upptäckte dem pga. lukten. :crazy: Det är iaf tur att han dödar sitt byte direkt när han får tag på det, han knäcker nacken på en halv sekund så åtminstone inget lidande där inte.

Då är ju han rätt human eller hur man säger. Mina är två tortyrredkap känns det som :crazy:
Faló har också gått steget längre och tagit in levande fåglar... Lagomt kul! Sist hade vi en stor trast som febrilt letade ett hål i alla fönster....

Ska finnas så att den hamnar i en bus, sen går man ut långt från huset, och släpper ut den, borde finnas i byggvaruhus eller nått.

Vår katt bär hem kaniner (ungar alltså!). Det är inte heller kul för kaninerna är ju inte döda, men sårade. Jag jagar katt, katt släpper kanin, katt jagar kanin, jag jagar katt.... Det värsta är när kaninerna är så pass skadade eller chockade att de inte springer när katten släpper dem. Som tur är har han inte burit in kaninerna i huset, bara till trädgården.

sätt en pingla på kattens halsband!
det gjorde förra stallägaren på sin katt, pippifåglarna hörde honom på långa vägar :D

Jag har haft pingla på dem förr men de lärde sig för det första att gå så den inte hörs och för det andra dra av sig halsbandet... :crazy:
Så nu har de bara halsband när de ska vara fina :D

I hear ya'!
Har också jägare hemma hos mig. Han släpar in både dött o levande och skulle alla fönster/dörrar vara stängda så lämnar han det så vackert till oss på dörrmattan eller fönsterbläcket... :grin:
Jag har jagat / skrapat från golvet: kaninungar, möss, råttor, fåglar och sorkar...ibland även bara delar av dessa :crazy:
Ev döda djur som jag får städa upp brukar jag gräva ner på gödselstacken i hopp om att kattskrället inte ska hitta dem igen...fast det gör han o dagen efter du grävt ner den tex döda kaninungen så ligger det en halv :eek: kaninunge på golvet o väntar när du kommer hem...

Fast eg. ska jag nog inte klaga, han gör sitt jobb och är bra på det :bow:
Bor på gård och sen vi skaffade denna katt har vi inte haft så få fåglar/råttor/möss som vi har nu. Bonden vi hyr huset av :love: katten!

Liknande trådar

Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 900
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama