ID-kontroll och chipmärkning!!

fettso

Trådstartare
När ID kontrollerar och Chipmärker ni era Islandsföl??

Jag har anmält Glaesir till en fölmönstring i höst och undrar om det måste vara klart då?Passet alltså...

Sv: ID-kontroll och chipmärkning!!

Jag märker vid ca 3 månader, och passet hinner inte bli klart. Jag tror det räcker med kopior från ID kontrollanten. Kolla med dem som arrangerar fölmönstringen.

Hos oss (Garpur) behöver inte fölen vara chipmärkta. Jag är aldrig så tidig eftersom mitt sista föl kommer i mitten på augusti och jag vill att det får växa till sig lite innan chip sätts.
Däremot så brukar vi erbjuda chipmärkning i mån av tid på våran fölmönstring då det är ett par som kan sådant.

När ID kontrollerar och Chipmärker ni era Islandsföl??

Jag har anmält Glaesir till en fölmönstring i höst och undrar om det måste vara klart då?Passet alltså...

Har du kollat med arrangören vad som krävs?? vill oxå veta....

Svarar på min egen fråga:

Har idag varit i kontakt med arr. För fölmönstringen krävs ingen chipmärkning eller id till pass på fölen födda -08.:banana:

Kan ju vara lite svårt och bestämma vilken färg de har nu och vad dekommer få sen...:D

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 991
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Ingen aning om var tråden ska ligga, chansar här. Jag har en häst importerad från Norge, 2010 om det är av betydelse. Har hela tiden...
Svar
5
· Visningar
1 430
Senast: Centaur
·
Hästmänniskan Läste i en annan tråd att passet skall fyllas i varje gång hästen id-kontrolleras. Gäller det även på tävlingar? Min häst får chipet...
Svar
1
· Visningar
740
Senast: Kiwifrukt
·
Avel Förra året införde de en ökande kostnad för varje månad fram till årsskiftet man väntade med att sända in passunderlagen på sina föl ...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
11 380
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp