Icke hermelinlik hermelin?

A

Axelle

För ca 2 veckor sedan hämtade jag en 9 veckor gammal hermelinunge.. Hon är ack så söt, men ser dock inte riktigt ut som en hermelin. Hon har ett ganska smalt och spetsigt ansikte, samt ganska långa öron. Inte alls så där rastypiska runda och "knubbiga" former. Jag har en till hermelin, men honom fick jag inte förrän han var ca 5 månader, så jag vet ju inte riktigt hur han såg ut som bebis. Är detta vanligt bland hermelinbebisar och kommer hon i takt med att hon växer bli mer hermelinlik?

Bilder finns på kollaget på lunar (heter Axelle även där)..

Sv: Icke hermelinlik hermelin?

De brukar ha en slyngelperiod när de är små, sedan (brukar de) blir de maffigare och mer rastypiska =)

Sv: Icke hermelinlik hermelin?

Karlavagnen och _Ninni_Hedblom_; Låter bra.. Visst, hon är bedårande som hon ser ut nu, men jag föredrar det mer rastypiska utseendet.

Figaaro; Har försökt länka från kollaget, men det vill sig inte riktigt.. :crazy:

Bebben är då verkligen en självsäker liten fröken, btw. Hon tar för sig på ett helt annat sätt än vad Oskar gjorde när han var nyinflyttad. Inte alls lika skvätten.. Misstänker att hon är mycket mer hanterad än vad han var som liten. Han ville knappt hoppa ur sin bur i början medan hon gärna undersöker allt nytt på nära håll. Det första hon gjorde när hon blev placerad i buren var att sträcka ut sig på sidan och rulla sig lite i spånet, medan Oskar gömde sig i andra änden av rummet och knappt vågade kika på sin nya roommate. :D Nu är han dock så kär så. Pussar så rart på henne genom gallret. ;)

Liknande trådar

Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 271
Senast: Mezcal
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 939
Senast: lundborg
·
Träning Lång, invecklad tråd. Har haft lösdrift nu i 3 år och har alltid haft väldigt bra flock trots att hästar har kommit och gått. Hagen...
2
Svar
24
· Visningar
2 277
Senast: Yrja
·
Foder & Strö Lillkillen var, enligt mig som gärna vill ha dem lite på plus hellre än lite på minus sett på skalan inom normalhull, lite för...
Svar
12
· Visningar
1 154

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka