Ibland går det inte bra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens ridlektion var en av de sämsta på länge. Jag red tinkern och i det var i princip inget som fungerade. Hon var springig och jag hade svårt att få kontakt med henne. Dessutom kändes hon stelare än vanligt i vänster varv.

När jag sedan sadlade av efter lektionen ramlade en pollett ner. Jag hade ridit med ett spö i handen och jag brukar aldrig ha det när jag rider henne. Hon är ju så känslig och det spelar liksom ingen roll att det bara är ett kort allroundspö som man inte ens använder. Jag har ju varit med om det här förut med henne och det är ju därför jag inte rider henne med spö. Tack för den påminnelsen.

Fikat efter lektionen blev inte heller så trevlig då det pratades om otäcka ridolyckor, så jag smet därifrån rätt kvickt.

Efter lunch tog jag en lång skön promenad i skogen. Det är verkligen mitt rätta element. Där trivs jag. Jag hittade fina bleka taggsvampar också som jag inte kunde låta bli att ta med mig. När jag kom hem började det regna så det planerade trädgårdspysslet ställdes in, men det är inte bråttom med något där så det kan vänta till en annan gång.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
908
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp