Ibland går det fort...

Zoya

Trådstartare
När våra kära hundar lämnar oss...

Idag dog världens finaste Zoya, den hund jag har att tacka för allt i min uppfödning men även annars. Hon var världens snällaste, goaste lilla tjej.

Efter en liten lekstund idag på e.m med sin dotter Etna (som Zoya tog initiativ till) blev hon som förbytt. Hon flämtade, vinglade, kräktes fradga och ville lägga sig ner i en snödriva. Såg helt frånvarande ut. Jag körde i ilfart till djursjukhuset (5 min med bil) där hon fick intensivbehandling men hennes liv gick inte att rädda. Från första flämtningen till det var slut tog det ca 30 min. Troligtvis var det en hjärnblödning hon fick.

Chocken och sorgen är obeskrivbar. Vi var inte alls beredda på detta, jag hade räknat med att få behålla henne ett par år till....
Vila i frid älskade lilla vän.

zoya2.jpg

Jupi-Lis Zorayah "Zoya"
1996 05 16 - 2007 02 16
 
Sv: Ibland går det fort...

Tråkigt. Vår gamla collie gick bort i trolig hjälrblödning, 15 år gammal, Det är visserligen många år sedan nu men jag minns det som idag då hon började vingla runt hemma på gräsmattan...:cry:
 
Sv: Ibland går det fort...

Stackare
a042.gif


Men hon fick ju leva ett fullgott lyckligt liv, in i det sista ändock, även om det just nu inte är någon tröst naturligtvis :(
 
Sv: Ibland går det fort...

Det är svårt det där. Min häst gick bort i hjärnblödning och tappade helt kontrollen över sin kropp, han föll ner på marken och låg och kved och var allmänt förlamad. Det var fruktansvärt och jag kan gråta över det än idag. Veterinären kom dock ut fort och han fick ett snabbt slut på sitt liv. Det är verkligen inte lätt att se sitt så annars så stolta djur helt plötsligt bete sig på det viset.:(

Jag har dock många gånger frågat mig om det var bättre att han fick ett sånt "snabbt" slut istället för att råka ut för en skada och behöva gå och ha ont under en längre period för att sedan tas bort, eller helt enkelt dö av ålderdom och allmänt lidande.
 
Sv: Ibland går det fort...

Ledsen för er skull :cry:
Det blir än overkligare när det går
sådär fort, ingen tid för förberedelse alls ju. :(

*skickar en hög med tröstkramar*
 
Sv: Ibland går det fort...

Sänder varmt deltagande och kramar till dig. Vilken fin hund du hade!
Min tioåriga tik fick jag avliva hastigt pga hon fick en hjärnblödning :cry:
Min lilla valp 9 månader omkom i en olycka. :cry:
Man blir så chockad och ledsen. Särskilt när det går så fort, man hinner inte förbereda sig. Man blir helt hysterisk.
Det är alltid fruktansvärt ledsamt när ens älskade djur lämnar en.
Denna länk har hjälpt mig mycket:
http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html
 
Sv: Ibland går det fort...

Usch vad himla tråkigt:(

Tröstkramar till dig, det var en fruktanvärt fin hund du hade!
 
Sv: Ibland går det fort...

Tack för alla tröstande ord, det värmer. :love:

Jag antar att man ska vara tacksam för att man ändå fick ha sin lilla sötis i nästan 11 år och att det gick fort när det väl var dags istället för att man skulle se henne långsamt bli sämre eller dålig i någon sjukdom, hon var trots allt kärnfrisk i hela sitt liv!

Men trots det så smärtar det nåt så fruktansvärt - det att man inte alls fick förbereda sig och att hon trots allt "bara" blev nästan 11. :cry:
Jag får glädjas åt att hon lever vidare i sina barn och barnbarn.

zoya021.jpg
 
Sv: Ibland går det fort...

Usch vad tråkigt, men hon fick ju dö på ett bra sätt (eller hur jag nu ska säga). Få leka och sen går det så fort.
Och oj säger jag också, vad tiden går. Tyckte inte det var längesen hon hade valpar ;)
 
Sv: Ibland går det fort...

Ja, tiden går alldeles för fort... "valparna" från hennes sista kull fyllde 4 år på alla hjärtans dag och en av dem ska snart bli mamma själv :love:
 
Sv: Ibland går det fort...

Jag är så ledsen för er skull. Hon var en jättefin hund och såg klok och snäll ut. Beklagar er sorg. Vänlig hälsning c79
 
Sv: Ibland går det fort...

Vilken fin hund, det är jobbigt när ens bästa vän går bort min farmor hade en st.bernad från nä jag var liten till 14 och sedan gik hon bort och då vart det väldigt tomt så jag förstår hur du känner...:crazy:
 
Sv: Ibland går det fort...

usch va tråkigt!

Vet hur det känns...

*tröstkram*
 
Sv: Ibland går det fort...

Min Schnauzer( Rocky) fick också en Hjärnblödning..

Han var ute och lekte med Atlaz ( som då fortfarande var valp )
På en sekund blev han också helt knasig: Vinglade omkring, la sig ner & kräktes..

Vi bar in honom och han dog då innanför dörren i mina armar..

Det är hemskt att förlora sin vän så oförutsett och snabbt, jag beklagar verkligen förlusten

RIP Zoya

STOR KRAM /C
 
Sv: Ibland går det fort...

Usch så hemskt , min första vovve dog i sommras :cry:
Skickar massa med tröstkramar !!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp