I väntans tider

buschiq

Trådstartare
Jag är fodervärd till en Leonbergertik och nu efter röntgen, ögonlysning, mh och utställning är det äntligen dags för henne att bli dräktig. I går for hon med uppfödaren iväg till utsedd hanne för att paras. Det blev en bra hängning och uppfödaren valde att låta det vara bra så, så tiken kom hem i natt.

I dag har hon varit sprallig och lekfull och i princip kört slut på min kastrerade kille här hemma när de var ute i hagen, inte så vanligt här med tanke på att han är BC/polsk vallhund - outtröttlig hund...
Just nu sover de i köket, tre timmar i sträck är rekord sen jag tog hem tiken och de blev två. Det märks att något nytt hänt.

Det blir uppfödaren som tar emot tiken innan valpningen och som sköter om kullen inför försäljning så vi behöver egentligen inte engagera oss i det men det är svårt att låta bli. Det är ju vår tjej sen nästan fyra år tillbaka, det är klart att man har känslor ang. det som händer.

SDC10602.jpg

Nu är jag nyfiken. Är det fler här som väntar valpar på sina tikar?

Hur går det? Märker ni på dem att de beter sig annorlunda på något vis?

När röntgar ni för att konstatera dräktighet?

Vilka funderingar har ni ang foderstaten? (jag har ju fått bra råd ang allt från uppfödaren, men det är roligt att höra andras åsikter)

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Jag har en häst til salu. Hade en supertrevlig tjej ute för ett par veckor sedan, verkade vara precis vad jag har tänkt mig och sökt...
2
Svar
32
· Visningar
4 041
Senast: Sambeon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar