kopparberg
Trådstartare
Eller...
Hur är ni när ni hämtar foder hos bönder, eller bokar veterinär och hovslagare?
Jag får ofta, ofta beröm av min höleverantör, hovslagare och veterinär att jag är så "enkel" att ha att göra med, då jag alltid bokar i god tid innan jag hämtar/vill ha hjälp.
Tydligen är det mer regel än undantag att folk ringer när höet är HELT slut och de behöver mer.
Eller att de ringer och anser hovis ska sko NU, för hästen ser hemsk ut.
Så hur gör ni?
Jag ringer i början på veckan till höbonden, när jag vill hämta hö på lördag fm.
Jag ringer hovis MINST en vecka innan jag vill att han ska komma.
Jag ringer veterinären MINST en vecka innan när jag vill ha vaccinerat. Sedan säger jag när hon TIDIGAST samt SENAST kan vaccinera, pga träningar och tävlingar och annat.
Och jag har MKT glada höleverantörer, hovslagare och veterinärer!
Dessutom förstår jag inte hur man TÖRS ringa och vilja ha mer hö när höet är HELT slut!
Vad gör man om man inte får tag på "sin" bonde?!
Hur gör ni?
Hur är ni när ni hämtar foder hos bönder, eller bokar veterinär och hovslagare?
Jag får ofta, ofta beröm av min höleverantör, hovslagare och veterinär att jag är så "enkel" att ha att göra med, då jag alltid bokar i god tid innan jag hämtar/vill ha hjälp.
Tydligen är det mer regel än undantag att folk ringer när höet är HELT slut och de behöver mer.
Eller att de ringer och anser hovis ska sko NU, för hästen ser hemsk ut.
Så hur gör ni?
Jag ringer i början på veckan till höbonden, när jag vill hämta hö på lördag fm.
Jag ringer hovis MINST en vecka innan jag vill att han ska komma.
Jag ringer veterinären MINST en vecka innan när jag vill ha vaccinerat. Sedan säger jag när hon TIDIGAST samt SENAST kan vaccinera, pga träningar och tävlingar och annat.
Och jag har MKT glada höleverantörer, hovslagare och veterinärer!
Dessutom förstår jag inte hur man TÖRS ringa och vilja ha mer hö när höet är HELT slut!
Vad gör man om man inte får tag på "sin" bonde?!
Hur gör ni?